Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ ve verzi kombi je jedním z nejlepších a hlavně nejrychlejších rodinných aut, jaká si můžete pořídit. Někteří ocení velký zavazadlový prostor, který může mít až 1820 litrů, ale většina si spíše bude užívat to, co tomuto modelu nadělilo AMG pod kapotu. Jde o zážehový osmiválec biturbo, jehož výkon byl naladěn na působivých 612 koní a točivý moment 850 Nm. Na první dobrou by se tak mohlo zdát, že jsou tyto hodnoty více než dostačující. Jenomže ne tak pro německého úpravce, který si říká Posaidon. Ten z tohoto rodinného kombi udělal výkonnou bestii, která už ale bude chtít hodně zkušeností. Ačkoliv může klamat tělem, bude kousat.
Pro toto AMG si připravil hned několik verzí především výkonových úprav. Ta nejjednodušší zahrnuje jen úpravy řídící jednotky a výkon zvyšuje na 707 koní a 1000 Nm. No, už to je poměrně výrazný nárůst, ale je to jen začátek.
Posaidon totiž má v rukávu další úpravu, kterou označuje jako RS 830. Ta zahrnuje nejen chiptuning, ale také nové sání , nová turbodmychadla a upravený výfuk. Výsledkem je, jak už název napovídá, výkon 830 koní a točivý moment 1100 Nm. Po tomto zásahu pak německé prémiové kombi zvládne zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a zastaví se až na 350 km/h.
Další verzí úpravy je ta s označením RS 830+. Ta nabídne zase o trošku jiná turbodmychadla a samozřejmě přemapování řídící jednotky. I výfuk je ještě o něco jiný. Výsledkem je 880 koní a 1200 Nm, což zajistí zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,1 sekundy.
A konečně ta nejvýkonnější verze úpravy přidává k té předchozí ještě upravené ventily i hlavy válců a navíc nabídne systém vstřikování metanolu. To vše dohromady řidiči poskytne 940 koní a 1280 Nm, což by v praxi mělo znamenat zrychlení z 0 na 100 km/h za ani ne tři sekundy.
Zajímavé je, že designu auta se úpravce nijak výrazně nevěnoval. Ano, pár karbonových detailů přidal, ale nic extrémního. Na první pohled je tak těch bezmála 1000 koní schováno pod velmi nenápadnou karoserií.