kia-stinger-stingair-tuning-1

Korejská automobilka Kia se žádným modelem neodvázala tak, jako s modelem Stinger. Než přišel na trh, vyráběla Kia vlastně docela obyčejná, byť dobrá auta, ale nic pro fajnšmekry. Pod kapotou totiž tohle auto může mít šestiválec, což je motorizace, které se většina značek kvůli přísným emisním limitům vyhýbá. A nebo pohon jen zadních kol, tedy další řidičská libůstka.

Je až s podivem, jak málo se Stingeru věnují tuningové společnosti. Především ty německé dávají stále přednost tradičním modelům koncernu Volkswagen, případně prémiovým výrobcům. Přesto se jedna německá parta, která se korejského modelu nezalekla, našla. Říkají si AMJ-Fahrzeugdesign a rozhodli se, že co se designu týče, nenechají kámen na kameni.

Výsledek je působivý. Auto dostalo nový aerodynamický kit, kterému nechybí upravené nárazníky, blatníky, nástavce bočních prahů, ale ani difuzor nebo decentní křidélko umístěné na hraně víka zavazadelníku.

Dnes sice doba patří především polepům všeho druhu, ale u německého úpravce se rozhodli jít tradičnější cestou. Stinger nechali u firmy Singcom nalakovat, přičemž prim hraje bílá perleť, doplněná černými i neonově žlutými detaily. Celá karoserie pak dostala vrstvu keramického vosku, aby bylo lakování chráněno proti vnějším vlivům. A jistě také proto, aby to co možná nejdéle hezky vypadalo. 🙂

Přečtěte si také:  Prior Design představuje bodykit se vzhledem RS2 pro Audi Coupé. Vznikne jen 40 kusů

Kromě nového designu dostala Kia Stinger také nový vzduchový podvozek. Ten může řidič ovládat pomocí jednoduchých tlačítek v interiéru. I při nejnižším možném nastavení se v podbězích stále našlo místo na 20palcová kola Tomasson TN19, která jsou obutá do pneumatik o rozměru 225/30 vpředu a 255/30 vzadu. Jakákoliv překážka na silnici ale bude problém, protože Stinger se v tom nejnižším nastavení doslova plazí po zemi. Výsledek pak dostal pojmenování StingAir, který je asi všeříkající. 

Jen škoda, že tohle auto má pod kapotou naftový čtyřválec a ne benzinový šestiválec…