Německo, stejně, jako jiné státy, se zavázalo plošně snížit emise skleníkových plynů, do roku 2030 to má být o 65 % ve srovnání s rokem 1990. Toto snižování je rozděleno do několika sektorů, například energetika, průmysl či doprava. Každý ze sektorů má stanoven roční limit emisí, který by měl dodržet. Ale dopravní sektor to nezvládá. Už loni ho překročil a letos to zatím také nevypadá dobře. A pokud k tomu dojde, je dle německých zákonů možné sáhnout k velmi přísným opatřením. Jedním z nich je i zakázání víkendových jízd.
A právě o tom v těchto dnech otevřeně mluví německý ministr dopravy Volker Wissing (FDP). Podle něj je na čase začít plnit klimatické cíle, ale jinak než drastickými opatřeními, například zákazem jízd o víkendech, to podle něj už nepůjde. Agentura DPA, která o slovech německého ministra dopravy informovala, uvedla, že ministr tímto chce zvýšit tlak na vládu, aby konečně začala jednat. Jak se ale dalo čekat, svým prohlášením ministr naštval jak řidiče, tak ale i vládní kolegy, kteří jej kritizují za vyvolávání paniky.
Wissingovi vadí hlavně to, že Německo mělo už dříve přijmout novelu klimatického zákona, která by zajistila dodržování emisních limitů. Faktem ale je, že Wissing není příznivcem omezování rychlosti na dálniccíh, proti kterému se dlouhodobě staví, ale ani klimatických opatření. Uvědomuje si ale dle svých slov, že pokud vláda nepředloží novelizovaný klimatický zákon, nic jiného než následná dratsická opatření nepomůže. „Skutečnost, že novela zákona stále není v platnosti vede ke značným právním a faktickým nejistotám, které neslouží klimatu ani pověsti vlády,“ napsal ministr dopravy v dopise svým vládním kolegům a který má k dispozici německý list Bild.
V německé obci instalovali radar. Za pár dnů vybral na pokutách více než na kolik obec vyšel
V dopise zároveň Wissing vyzval vládu k co nejrychlejšímu předložení a schválení novely. Jen to je podle něj cesta, jak se vyhnout drastickým opatřením. Ve chvíli, kdy novela vstoupí v planost, vláda následně rozhodně o opatřeních na ochranu klimatu. Faktem je, že jakákoliv mimořádná opatření, třeba i zákaz jízdy o víkendu, je možné zavést jen ve chvíli, kdy jsou limity překračovány dva roky po sobě. A předchází jim případné rozdělení limitů s těmi sektory, které je splnily.
Elektřina z jádra v Německu zakázána, komíny chrlí desetitisíce tun oxidu z uhlí, neboť dogma je v Německu na prvním místě.
A zelený dogmatik chrlí oxid blbosti, až se chumelí….
Tak jo, Rakouskem se dá na jih dostat též…..
Šel bych ještě dál. Každá německá rodina obětuje jednoho svého člena … ten pojede na ostrov … s tímhle už mají Němci zkušeností dost … emisní limity, které jsme si určili, musíme dodržet, musíme splnit klimatické cíle !!!
Evropa celosvětově znečišťuje jen 8 procenty,Indie loni navýšila znečištění o 40 procent,Čína o 20 procent,USA o 15 procent,tak mě připadá že jde jen o peníze,byznys s emisními povolenkami jen kvete
tak se podivejte na videa s eko teroristy, kde se blokuji nejvic silnice apod., nemecko… vypada to ze ne cela EU ale uz jen nemecko ma spasit planetu. Na hlavu padlé vsecko…
Konec německého fotbalu, sportu, divadla, návštěv. A do kostela pěšky. Gratuluji.
Těm už vážně totálně hrabe. A bude to horší,když vidí,že to nechce jít podle těch jejich úchylných představ. Chovají se jako rozmazlení fakani kteří si něco usmyslí a chtějí to stůj co stůj za každou cenu a ještě si u toho dupnou.
ano němci dělají vždy velké chyby
Je to jednoduché všem co o tom žvaní sebrat vše co má sebou uhlíkovou stopu . Budeme velkorysí dovolíme jim prádlo s kopřiváků a až jsi jdou do zemljanek ?
Dobrý nápad. Mohlo by se to uplatnit i u těch našich magorů…
Asi není těžké si domyslet, jak by ON SÁM ten zákaz dodržoval.