bugatti-chiron

Německé ministerstvo dopravy se ostře pustilo do Radima Passera. Odsoudilo jeho extrémní dálniční jízdu s Bugatti

Autor: Anina Russová - Zdroj: Radim Passer, Agentura AP - Foto: Bugatti - 20. 1. 2022


Je to jen pár dnů, kdy se na YouTube objevilo video nahrané českým developerem, podnikatelem a milionářem Radimem Passerem, ve kterém se na německé dálnici prohnal skoro maximální rychlostí, jakou je jeho Bugatti Chiron schopné dosáhnout. Jakkoliv se fakticky pohyboval v mezích zákona, německý resort dopravy z jeho jízdy radost nemá.

Jízda proběhla na dálnici A2 mezi Berlínem a Hannoverem a řidič se s modelem Chiron dostal až na rychlost 417 km/h. Video dává jasnou představu, jak takový rozlet vypadá v reálu. A je to neskutečný fofr doprovázený fantastickým zvukem. Ten produkují jak výfuky, tak hlavně osmilitrový motor W16 se čtyřmi turbodmychadly, jehož výkon je 1500 koní.

Jakkoliv je video vpravdě působivé, ostatně řidič se dostane jen tři kilometry v hodině po omezovač (ten je na hodnotě 420 km/h), video nám svým způsobem nahání strach. Ta rychlost je neskutečná a stačila jen minimální, jindy zanedbatelná, chyba, aby došlo k pořádnému průšvihu. A jak s oblibou říkám, ta chyba vůbec nemusí být na straně řidiče Chironu, ale u kohokoliv, koho na silnici potká.

Nutno říct, že řidiči, které posádka Bugatti potkala, byli disciplinovaní a na tříproudé dálnici jeli zcela vpravo. Ani ale nechceme domýšlet, jak by to dopadlo, kdyby potkala nějakého „levoproudaře“, kterých je v Česku bohužel stále až příliš.

Německé úřady se zlobí

Ačkoliv Passer k videu napsal, že bezpečnost byla prioritou, německé úřady z jeho jízdy moc nadšené nejsou. Vydaly prohlášení, ve kterém odmítly takové nebezpečné chování, které často vede nebo může vést k ohrožení ostatních účastníků provozu.

Tamní ministerstvo dopravy pak pro agenturu AP zdůraznilo, že „všichni účastníci silničního provozu musí pamatovat na to, že mohou jet jen tak rychle, aby své auto měli neustále pod plnou kontrolou.“ A je opravdu otázkou, zda se v takové rychlosti dá mluvit o kontrole.

Štítky: , , , , ,

26 názorů na “Německé ministerstvo dopravy se ostře pustilo do Radima Passera. Odsoudilo jeho extrémní dálniční jízdu s Bugatti”

  1. Radim Passer pokořil 400 km/h na německé dálnici mimochodem 2x. Prvně v roce 2015 s Bugatti Veyron 402.5 km/h a podruhé v roce 2021 se svým druhým vozem Bugatti Chiron 417km/h – obě videa jsou na you tube. Otázkou je proč Německým úřadům nevadilo 402 km/h a z 417 km/h dělají obrovský skandál ??? Odpověď je jednoduchá. Německý uvědomělý soudruh „kdybovač“ první video neviděl. Druhé ano, tak hned psal pohoršený dopis „co kdyby“ na Policii a na sociální media.
    Policie pochopitelně musí věc prošetřit, a zjistí, že nic porušeno nebylo, Protože konstrukční rychlost Chirona je 490+km/h, které bylo dosaženo, ale je el. omezena na 420 km/h. Na úseku dálnice kde jel, platí neomezená rychlost. A hlavně neřešili 402 km/h a ani dosud neřeší. Passer jel přes 400 km/h a nejen že nikoho neohrozil ale ani nikoho neomezil – ani v jednom případě. Takže kdybovači : co kdyby mu tam někdo vjel a co kdyby mu bouchlo pr.př. kolo a co kdyby mu nebouchlo ale upadlo a přeskočilo svodidla a doskákalo až do mateřský školky… Co kdyby mu tam skočil pes … Fík i s Ájou atd. Zkušený řidič vidí, že nikoho neohrozil, ani neomezil. Další diskuse je bohužel zbytečná. Automobilka Bugatti by si měla uvědomit, že v roce 2015 mu ihned po rekordu gratulovala – protože se aktivuje jiný klíč a automobilka vše monitoruje. A najednou se distancuje? A Passer pouze využil možnosti zkusit jak to jede tam, kde je to povolené. A já mu tímto gratuluji, že vše probíhalo podle plánu a 2 osobní rekordy jsou doma. Já mám 326 km/h a přerušeno kvůli provozu vpředu. U nás mě naháněl ten Passat jak jezdí prý 300km/h , ale držel se jen do 260km/h potom se začal ztrácet… ale blikal hezky…

  2. Vladimír Palička

    Jsem 31 let německý občan a najezdil jsem si dost na německých dálnicích od roku 1983. Samozřejmě je ta akce nezodpovědné šílenství !. Na druhé straně je od německého státu pokrytectvím, když má neomezenou rychlost, cokoliv mektat o této akci !. Neomezená je neomezená !. A nakonec je od italské automobilky, která vyrábí naprosto zbytečná a šílená auta, jen aby si uspokojili své ego stejně pokrytecké, když se distancují od jízdy fanatika, kterého svým autem k této jízdě inspirovali !.

    1. A za co? Že jel kvůli tomu tam, kde je povolena neomezená rychlost? On ji navíc i omezil resp.auto. takže nic neporušil, nic nepřekročil… nikoho neohrozil ani dokonce neomezil…

  3. Za jedinou vteřinu ujel 115 metrů,asi ani on,ani nikdo jiný by neměl moc šancí na rychlou reakci.

      1. Přesně tak, nikoho neohrožoval a dokonce ani neomezoval. Ale kdybovači mají svojí chvilku tak si poslechneme co kdyby…

  4. Proč mu lidé zavidite.byli tam 3 pruhy a pořádná dálnice ne jako v ČR.o byla jeho jízda.

  5. Je to sebestředný nabob…stačilo, aby někdo předjížděl a ve zpětném zrcátku neodhadl rychlost Bugatti a skončilo by to fatálně. Mám také rád rychlou a svižnou jízdu, ale zásadně jezdím tak, aby ani zdaleka nehrozilo, že bych někoho vzal sebou.
    Někteří, kteří se ho tady rádoby ostře zastávají, by si měli vyndat hlavu z prdele.

      1. Co je jako závistivé napsat a popsat realitu a v podstatě fyziku?
        Sám jsem zažil velmi intenzivní brzdění pouze z 260, když relativně blízko před námi vjelo nějaké auto do rychlého pruhu poloviční rychlostí. Oči z důlku a tlačení i těma očima, pusu plnou nadávek a maximálně tak víra, že to dobře dopadne.
        Je těžké si bez žvástů o zavisti představit, jak dopadne náraz ve vysoké rychlosti i pro všechny kolem?

        1. Já jel zatím nejrychleji 245. Neskutečný fofr! Jakmile před sebou uvidíte v dálce auto, musíte hned na brzdy. Těhle 417 je ale zcela jiná třída.

        2. Miguel Migo

          260km/h s autem, které má omezovač na 250km/h…
          A při hrubém porušení německých zákonů ..ano mají některé dálnice s neomezenou rychlostí, ale auto nesmí překročit, vlastní konstrukční rychlost…takže neomezené s omezením….

          1. Akorát Chiron má konstrukční rychlost 490+km/h která byla dosažena, ale je omezena na 420 km/h a Passer jel 417 km/h aneb řádně a předpisově. Takže výkřik do tmy s tím příspěvkem…

        3. Protože jste nezodpovědný a nezkušený řidič, který neumí předvídat situaci před sebou a hlavně tomu neumí přizpůsobit rychlost vozidla. Doporučuji nějaký řidičský kurz. Potom poznáte kde můžete a kde ne … Koukněte na Passera … ani neomezil sám sebe natož někoho jiného.. Do toho se dostanete výcvikem.

    1. Miguel Migo

      Při vší úctě, co by chtěl, kdo odhadovat ve zpětném zrcátku….? .V momentě, kdy by ho zahlédnul v tom zpětném zrcátku, tak v tom samém by ho videl, bez zpětného zrcátka…300 metrů před sebou… Vůbec nic neporušil, dokonce nepřekročil ani konstrukční rychlost vozidla, na rozdíl od lidí z Vaši party…..kolaborantů….jet 240km/h s autem, které má konstrukční 220km/h je vážné porušení némeckých zakonů a pravidel..

    2. Nebo by taky stačilo, kdyby tam jel Bolek a Lolek na kole v domnění, že to je cyklostezka. Nezkušení řidiči s nájezdem do 10 tis km ročně, by měli mít BAN ohledně komentářů, protože ty teorie relativity spojené s katastrofou se zkušeného řidiče netýkají, protože dokáže situaci vyhodnotit v reálném čase … Můj rekord skončil na 326 km/h právě z tohoto důvodu – bylo riziko… tak se to přerušilo.. Passer se s Veyronem něco natrápil než udělal 402 km/h … nebylo to bezpečné…

  6. Křesomysl Spanilý

    A díky panu Passerovi byl „levoproudař“ i na německé dálnici. Myslím, že kdyby byla možnost ten záznam použít, tak mu za to klidně mohou napařit pokutu. I když asi by ho těch pár drobných nebolelo. Ale líbí se mi, když v těch článcích o něm píši, že nic neporušil, a on přitom jel v levém pruhu i v době, kdy nikoho nepředjížděl…..

    1. to Křesomysl Spanilý: jenže Němci mají takový dodatek k jízdě v pruzích… pokud předjedeš vozidlo v jiném pruhu, nemusíš se vracet zpět pokud je Tvůj další manévr předvídatelný…. Tzn. pokud je jasné, že za chvilku budeš zase předjíždět, tak zůstáváš vlevo. Pravdou je, že když pojedeš sám třeba na 4 pruhu vlevo na prázdné dálnici tak policajti si Tě nechají „na dostřel“ a budou čekat až nějaký rychlík Tě dojede a bude muset brzdit kvůli Tobě – to si nahrajou a hned potom Tě odlapí a dostaneš krásnou pokutu a dostaneš bod jako Němec. To je závažný přestupek, že někoho zbrzdíš. Takže to že Passer bude brzy předjíždět je jasné. Navíc není žádoucí aby v této rychlosti neustále měnil směr a nikoho asi brzdit nebude… Z bezpečnostních důvodů je to nejlepší možnost. Jedině po něm můžou jít, že závodil – což na Autobahn nesmíš … to je fuk že se nehoníš s jiným autem. Můžeš závodit i sám… ale to by jsi musel hrubě porušovat předpisy a ohrožovat ostatní aby jsi dosáhl co nejvyšší rychlosti (ideální předjíždění zleva zprava cik cak vysokou rychlostí) tak potom jsi vinen a byl případ že zabavili auto a 2 roky natvrdo. Ale Passer jediné co udělal tak jel vlevo, což bylo ale nejnebezpečnější, takže ani pokutu nedostane.

    1. Přesně můj názor. Na dálnici umí každá i necvičená opice prošlápnout plyn na podlahu. To pak ale má ty nejhorší následky. Co kdyby si to pán zkusil v Zeleném pekle?

      1. Tak teď nevím… Buď jste nepochopil, za jakým účelem se Passer jak s Veyronem tak s Chironem na dálnici s neomezenou rychlostí přijel, nebo jste nikdy nebyl na Nürburgringu… Takže asi z hospody víte že to je okruh v Německu kterému se přezdívá zelené peklo. Váš komentář nedává logiku. Passer si do Německa přijel zkusit maximálku, jak v prvním, tak v druhém případě. A ideální pro maximálku je dostatečně dlouhá rovina. Ještě jsem nikoho neviděl, že by si maximálku jel zkusit na Nürburgring. Na Nürburgringu ještě nikdo a nic 400km/h nejelo, protože ani pro závodní monoposty tam není rovina dostatečně dlouhá.
        A jaké to mělo ty nejhorší možné následky že jel 2x přes 400 km/h a několikrát se o to pokoušel předtím? Cože? jo vůbec žádné… tak proč sem píšete nesmysly? Pokud tvrdíte, že na dálnici umí každá cvičená opice prošlápnout plyn na podlahu, tak právě díky podobně smýšlejícím jako Vy dochází k nehodám, protože to jdou zkusit taky. Hlavně je vidět, že rychlosti od 260 km/h jdou úplně mimo Vás… takže další výstřel do tmy…

    2. Tak Vy by jste tam stejně rychle nejel, tak Vám to může být asi úplně jedno… Navíc jsou vidět bohaté zkušenosti… Sice nikdy ještě v Německu nebyla část dálnice rychlostně omezena, protože se tam jezdí rychle = nemělo by to ani logiku když je povolená neomezená rychlost. Ale jsou rychlostní limity na nebezpečných úsecích kde dochází často k nehodám…
      Ale Passer žádnou nehodu neměl ani nezavinil, ani nikoho neohrozil a ani neomezil… takže kvůli takovýmu blbovi se všude dělají omezení… takže další zbytečný příspěvek aneb výstřel do tmy…

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru