Bezpečnostní pásy jsou vlastně dlouhé roky beze změny. Výjimkou jsou jen drobnosti jako osvětlení přezek a podobně. Teď se ale chystá novinka, protože německá společnost ZF vyvinula vyhřívané bezpečnostní pásy.
Teplo v autě je důležité a na rozdíl od spalovacích motorů je to v elektromobilech složitější, protože nejde brát teplo „od motoru“. Navíc je potřeba na provozní teplotu ohřát i trakční akumulátor a to vše docela znatelně snižuje dojezd. Pokud jej chcete zachovat co nejlepší, musíte se jako posádka spolehnout hlavně na teplo z vyhřívaných sedadel a volantu. Brzy k tomu mohou přibýt také vyhřívané bezpečnostní pásy.
ZF tak vyvinulo způsob, kterým je možné v kombinaci s vyhřívaným volantem a sedadly uspořit podle propočtů až 15 % energie, která by jinak vznikla vyhříváním auta konvenčním topením. Na první pohled vyhřívané bezpečnostní pásy vypadají jako ty běžné, které mají auta i dnes. Jsou v nich – podobně jako například v některých vyhřívaných čelních sklech – drobné drátky, které fungují jako topné zařízení a pás ohřívají. Ty jsou do pásů vpleteny tak, aby nijak neomezily funkčnost bezpečnostního pásu ani komfort jejich používání. Příliš složitá není nakonec ani instalace takových bezpečnostních pásů do vozidla, jde jen o drobnosti.
Martina Rausch, která za vývojem nových bezpečnostních pásů v ZF stojí, říká: „Pro cestující není v používání pásů ve srovnání s těmi konvenčními žádný rozdíl. A chování vyhřívaného bezpečnostního pásu při nehodě samozřejmě není o nic horší ve srovnání s konvenčními bezpečnostními pásy.“
Kdy se dočkáme sériové výroby, to je zatím otázkou, ale vzhledem k jednoduchosti takového řešení to nemusí být úplně daleko.