Značka Porsche dlouhodobě nabízí vysoký výkon. V podobě nového modelu Panamera Turbo S E-Hybrid výrobce sportovních vozů poprvé zařazuje na vrchol modelové řady hybridní verzi s možností vnějšího nabíjení. Novinka kombinuje čtyřlitrový vidlicový osmiválec z modelu Panamera Turbo s elektromotorem. Výsledkem je systémový výkon 500 kW/680 koní – a suverénní výkonová charakteristika, protože řidič má k dispozici točivý moment 850 Nm již ve velmi nízkých otáčkách těsně nad hranicí volnoběhu. To zajistí zrychlení z nuly na 100 km/h během 3,4 sekundy a nejvyšší rychlost 310 km/h. Strategii podpory spalovacího motoru elektromotorem převzala Panamera s pohonem všech kol ze supersportovního modelu 918 Spyder. Průměrná spotřeba v kombinovaném cyklu EU činí 2,9 l/100 km, s čistě elektrickým pohonem překoná nová vrcholná verze modelu Panamera až 50 kilometrů. Panamera Turbo S E-Hybrid zdůrazňuje význam elektromobility pro společnost Porsche.

Jedinečná koncepce pohonu spojením osmiválce a elektromotoru

Porsche po úspěšném debutu modelu Panamera 4 E-Hybrid, u něhož byla využita kombinace šestiválcového motoru s elektromotorem, znovu dokazuje, že hybridní technika má skvělý výkonový potenciál. Nový model Panamera Turbo S E-Hybrid kombinuje elektromotor (100 kW/136 koní) s vidlicovým osmiválcem o výkonu 404 kW/550 koní. Odpojovací spojka v hybridním modulu Porsche má elektromechanické ovládání pomocí elektrického akčního členu ECA (Electric Clutch Actuator), stejně jako v modelu Panamera 4 E-Hybrid. Výsledkem jsou krátké doby odezvy a maximální komfort.

K přenosu hnací síly slouží – stejně jako ve všech ostatních verzích druhé generace modelu Panamera – rychle řadící osmistupňová dvouspojková převodovka PDK (Porsche Doppelkupplung) v kombinaci s adaptivním systémem pohonu všech kol PTM (Porsche Traction Management), který je součástí standardní výbavy. Luxusní sedan s poháněcím ústrojím E-Performance zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 3,4 sekundy a ohromuje mimořádnou hnací sílou i ve vyšších rychlostech. Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid s nejvyšší rychlostí 310 km/h tím stanovuje nová měřítka ve své třídě. Panamera Turbo S E-Hybrid se vzduchovým odpružením ve standardní výbavě nabízí v tomto segmentu jedinečné spojení komfortu luxusního sedanu s výkonem sportovního vozu.

Elektromotor je napájen kapalinou chlazenými lithium-iontovými akumulátory s kapacitou 14,1 kWh. Kompletní nabití vysokonapěťových akumulátorů, uložených v zadní části vozu, trvá šest hodin, pokud uživatel zapojí vozidlo do elektrické zásuvky 230 V/10 A. Při použití 7,2kW palubní nabíječky, dodávané na přání, a elektrické zásuvky 230 V/32 A místo standardní 3,6kW nabíječky se doba nabíjení akumulátorů zkrátí na pouhých 2,4 hodiny. Proces nabíjení lze spustit také prostřednictvím funkce časovače dostupné v palubním počítači PCM (Porsche Communication Management) nebo v aplikaci Porsche Connect (pro chytré telefony a chytré hodinky Apple Watch). Panamera Turbo S E-Hybrid je navíc vybavena nezávislou klimatizací k chlazení nebo vytápění interiéru během nabíjení.

Kombinace výkonu sportovního vozu, komfortu na delších cestách a hospodárnosti

Výkon, komfort a hospodárnost tvoří dokonalou souhru. Panamera Turbo S E-Hybrid se za běžných podmínek rozjíždí v čistě elektrickém módu „E-Power“. Čtyřdveřový sportovní vůz ujede vzdálenost až 50 kilometrů s nulovými lokálními emisemi. Po překonání specifického bodu s vyšším odporem při sešlápnutí pedálu plynu, nebo pokud stav nabití akumulátorů klesne pod minimální hodnotu, přejde Panamera do režimu „Hybrid Auto“ a využívá výkonu obou motorů. Spotřeba v kombinovaném jízdním cyklu EU pro hybridní modely s možností vnějšího nabíjení dosahuje 2,9 l benzinu Natural 95 na 100 km (66 g CO

2 na km) a 16,2 kWh elektrické energie na 100 km.

Debut s dvěma rozvory

Porsche uvede vlajkovou loď druhé generace modelové řady Panamera na evropský trh v červenci 2017. Ve druhé polovině roku 2017 budou následovat i další trhy. Panamera Turbo S E-Hybrid oslaví světovou premiéru na autosalonu v Ženevě (7. až 19. března 2017). Od samého začátku bude čtyřdveřový vůz kategorie Gran Turismo k dispozici i ve verzi Executive s rozvorem prodlouženým o 150 mm.

Do standardní výbavy modelu Panamera Turbo S E-Hybrid patří mimo jiné brzdová soustava PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake) s brzdovými kotouči z keramického kompozitu, systém adaptivní regulace podvozku PDCC Sport (Porsche Dynamic Chassis Control Sport) včetně systému rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola PTV Plus (Porsche Torque Vectoring Plus), posilovač řízení Plus a 21“ kola z lehké slitiny v designu 911 Turbo. Základní výbava navíc obsahuje nezávislou klimatizaci, adaptivní aerodynamické prvky a tříkomorové vzduchové odpružení včetně systému PASM (Porsche Active Suspension Management). Prodloužená verze nabízí ve standardní výbavě řízení zadní nápravy. Cena vozidla pro český trh zatím nebyla stanovena.