Nejočekávanější aukce letoška. Dražit se bude pradědeček všech Porsche

Autor: Anina Russová - 15. 5. 2019


Dlouho jsme nepsali o aukci, která by byla odborníky, ale i fanoušky a sběrateli tak očekávaná jako tato. V létě, konkrétně od 15. do 17. srpna, proběhne v Monterey dražba v rámci aukčního domu RM Sotheby’s. Jak je u tohoto aukčního domu zvykem, k prodeji má připraveno spoustu krásných, drahých a třeba i historicky cenných aut. Ovšem jedno jediné nad nimi vyčnívá. A to o pořádný kus. V aukci se zde totiž představí pradědeček všech Porsche. Jde o předválečný model Porsche Type 64 z roku 1939.

Možná jste se právě zarazili a přemýšlíte, jestli v té době značka Porsche, jak ji dnes známe, vůbec existovala. Odpověď je, že ne, a i proto jde o tak vzácný kus. O jeho konstrukci se postaral zakladatel značky, samotný Ferdinand Porsche a to pro ukojení sportovních potřeb automobilky KdF-Wagen, tedy předchůdce Volkswagenu.

Nejde sice o jeden jediný postavený kus, ale o jeden a poslední existující ano. A to je další věc, která jistě bude cenu šroubovat do neskutečných čísel.

Na prodej je zrezlé a notně zašlé Porsche 356. Jeho cena je přesto vysoká

Na první pohled zaujme velmi odvážná, ale funkční aerodynamika vozu a tvary karoserie. Mimochodem, právě ty se pak přenesly až do modelu 356 nebo pozdější 911.

Type 64 pohání vzadu uložený vzduchem chlazený motor, jehož výkon je 32 koní. To byl na svou dobu hodně slušné, ostatně, KdF-Wagen s ním chtěl vyrazit na 1500 kilometrů dlouhý závod vedoucí z Berlína do Říma. Bohužel to ale nestihl, protože se závod z důvodu začátku války nekonal. Je velké štěstí, že auto nebylo zničeno.

Ferdinand Porsche si ho nechal a používal ho. Dokonce si jej prý následně zamiloval jeho syn Ferry, který se po skončení války spojil s karosárnou Pininfarina, kde vůz nechal zrenovovat. Léta denního používání a jízd po polních cestách autu daly zabrat. Po nějakém čase se Ferry nechal přemluvit a auto za nezjištěnou částku prodal jakémusi rakouskému závodnímu jezdci, který ho měl v garáži až do své smrti v roce 1995. Poté se na dva roky auto dostalo k dalšímu majiteli a následně ještě k jednomu, který jej v létě dá do aukce.

Vyvolávací cena není známa, stejně tak částka, kterou by si majitel přál získat. Víme ale s naprostou jistotou, že konečná prodejní cena bude prostě astronomická a jen doufáme, že se tohle krásně pra pra Porsche dostane do dobrých rukou.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru