Toyota Land Cruiser Matt Black Edition

Nejoblíbenější automobilovou značkou je opět Toyota, druhý je Mercedes-Benz a třetí Tesla

Autor: Josef Pelikán - Zdroj: Interbrand - Foto: Toyota - 10. 11. 2022


V aktuálním žebříčku nejoblíbenějších značek na světě, který sestavuje společnost Interbrand, se Toyota umístila na prvním místě v automobilovém průmyslu již 19. rok po sobě. V celkovém žebříčku všech firem se dostala na šesté místo. První tři místa obsadil Apple, Microsoft a Amazon.

Mercedes-Benz skončil až za Toyotou osmý, dvanáctá je Tesla a třinácté BMW. Ve zprávě Best Global Brands 2022 byla Toyota oceněna na 59,8 miliardy dolarů, což meziročně představuje 10% nárůst. Jde se o nejvyšší skóre Toyoty v dějinách tohoto průzkumu.

Podle odborníků společnosti Interbrand je silnou stránkou Toyoty na globálním trhu široká a diverzifikovaná modelová řada, největší prodej vozů poháněných elektřinou na světě a výběr z pestré škály technologií elektrického pohonu umožňujících snadno uzpůsobit nabídku podle potřeb a možností zákazníků na jednotlivých trzích.

Jak jsou na tom další automobilky?

  1. Toyota: celkově 6. místo
  2. Mercedes-Benz: celkově 8. místo
  3. Tesla: celkově 12. místo
  4. BMW: celkově 13. místo
  5. Honda: celkově 26. místo
  6. Hyundai: celkově 35. místo
  7. Audi: celkově 46. místo
  8. Volkswagen: celkově 48. místo
  9. Ford: celkově 50. místo
  10. Porsche: celkově 53. místo
  11. Nissan: celkově 61. místo
  12. Ferrari: celkově 75. místo
  13. Kia: celkově 87. místo
  14. Land Rover: celkově 98. místo
  15. MINI: celkově 99. místo

Studie ukazuje, jaké automobilové značky mají nejvěrnější zákazníky

Toyota prodala 10,5 milionu aut

Toyota Motor Corporation je největší světový výrobce automobilů působící ve více než 170 zemích a regionech. V roce 2021 prodala téměř 10,5 milionu vozů, což je o 10 % více než v roce předchozím.

Toyota si v loňském roce připsala více než 9,6 milionu prodaných vozů, a to jí zajišťuje vedoucí postavení v automobilovém odvětví. Toyota dosud prodala po celém světě více než 20 milionů aut s elektrifikovaným pohonem.

Tři kritéria žebříčku

Interbrand publikuje tento žebříček značek již přes 20 let. Sestavují jej experti na základě tří hodnotových kritérií značky: finanční výsledky produktu či služby dané značky, role, kterou značka hraje v ovlivňování nákupního rozhodnutí, a síla, s jakou si značka udržuje loajalitu a zajišťuje zisk.

Kompletní žebříček značek podle jejich hodnoty sestavený společností Interbrand si můžete prohlédnout zde.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru