V aktuálním žebříčku nejoblíbenějších značek na světě, který sestavuje společnost Interbrand, se Toyota umístila na prvním místě v automobilovém průmyslu již 19. rok po sobě. V celkovém žebříčku všech firem se dostala na šesté místo. První tři místa obsadil Apple, Microsoft a Amazon.
Mercedes-Benz skončil až za Toyotou osmý, dvanáctá je Tesla a třinácté BMW. Ve zprávě Best Global Brands 2022 byla Toyota oceněna na 59,8 miliardy dolarů, což meziročně představuje 10% nárůst. Jde se o nejvyšší skóre Toyoty v dějinách tohoto průzkumu.
Podle odborníků společnosti Interbrand je silnou stránkou Toyoty na globálním trhu široká a diverzifikovaná modelová řada, největší prodej vozů poháněných elektřinou na světě a výběr z pestré škály technologií elektrického pohonu umožňujících snadno uzpůsobit nabídku podle potřeb a možností zákazníků na jednotlivých trzích.
Jak jsou na tom další automobilky?
- Toyota: celkově 6. místo
- Mercedes-Benz: celkově 8. místo
- Tesla: celkově 12. místo
- BMW: celkově 13. místo
- Honda: celkově 26. místo
- Hyundai: celkově 35. místo
- Audi: celkově 46. místo
- Volkswagen: celkově 48. místo
- Ford: celkově 50. místo
- Porsche: celkově 53. místo
- Nissan: celkově 61. místo
- Ferrari: celkově 75. místo
- Kia: celkově 87. místo
- Land Rover: celkově 98. místo
- MINI: celkově 99. místo
Studie ukazuje, jaké automobilové značky mají nejvěrnější zákazníky
Toyota prodala 10,5 milionu aut
Toyota Motor Corporation je největší světový výrobce automobilů působící ve více než 170 zemích a regionech. V roce 2021 prodala téměř 10,5 milionu vozů, což je o 10 % více než v roce předchozím.
Toyota si v loňském roce připsala více než 9,6 milionu prodaných vozů, a to jí zajišťuje vedoucí postavení v automobilovém odvětví. Toyota dosud prodala po celém světě více než 20 milionů aut s elektrifikovaným pohonem.
Tři kritéria žebříčku
Interbrand publikuje tento žebříček značek již přes 20 let. Sestavují jej experti na základě tří hodnotových kritérií značky: finanční výsledky produktu či služby dané značky, role, kterou značka hraje v ovlivňování nákupního rozhodnutí, a síla, s jakou si značka udržuje loajalitu a zajišťuje zisk.
Kompletní žebříček značek podle jejich hodnoty sestavený společností Interbrand si můžete prohlédnout zde.