tesla model 3

Nejloajálnější zákazníky má Tesla, následovaná Dacií

Autor: Radim Plachý - Zdroj: Automobilwoche, Dataforce - Foto: Tesla - 11. 4. 2023


Koupili byste si znovu auto stejné značky, které teď máte? Anebo byste dali přednost jiné značce? Na to se teď zaměřil průzkum mezi zákazníky a vyšlo v něm, že Tesla má nejvíce majitelů, kteří by si ji koupili znovu, následuje Dacia a Toyota.

Průzkum loajality automobilových zákazníků provedla v Německu společnost Dataforce pro německý magazín Automobilwoche. Výsledkem je žebříček, který ukazuje, že nejlépe si vede značka elektromobilů Tesla, jejíž soukromí zákazníci by si stejnou značku koupili i jako své příští auto v 86,6 % případů. Druhé místo zaujala Dacia se 73,6 % a na třetím místě je Toyota už s poměrně velkým odstupem s 59,2 %.

V případě elektromobilů Tesla je to překvapivě vysoké číslo, ale je zapříčiněno zejména tím, že Tesly kolem sebe mají velkou komunitu, mají vyladěné pohonné ústrojí a mají v elektromobilitě mezi ostatními velký náskok. U značky Dacia je to z velké části tím, že majitelé na vozy Dacia přecházejí ze starších ojetých aut a pohodlí a komfort nového auta za rozumnou cenu se jim líbí. A konečně u Toyoty je to způsobeno prý hlavně seniory a staršími majiteli, kteří neradi mění svoje zažité pořádky. Dataforce tvrdí, že 75 % zákazníků Toyoty ve věku 75 a více let je loajálních.

Anketa ukazuje, jaké značky aut už by si zákazníci znovu nekoupili

Průzkum ukázal jednu zajímavou věc. Loajalita zákazníků ke značce v průběhu let klesá.Zatímco v roce 2010 to bylo 54 %, tak v roce 2022 už jen 46 %. Co to způsobuje, je otázka. Na jedné straně to může být cena automobilů, na druhé straně jejich dostupnost, protože už přes tři roky automobilky bojují s nedostatkem dílů pro výrobu. Některé více, jiné méně. Problémem jsou také vysoké prodeje mainstreamových automobilek: „Obecně je snazší dosáhnout vysoké úrovně loajality u nových značek, protože o značce musí být znovu přesvědčeno méně zákazníků,“ vysvětluje Laura Odinius z Dataforce. Zjednodušeně řečeno: Čím více aut značka prodá, tím větší množství zákazníků musí k jejich opětovném nákupu přesvědčit.

Do průzkumu Dataforce jsou zahrnuty pouze případy, kdy soukromí zákazníci odhlásili staré vozidlo a ihned zaregistrovali nové. Údaje totiž pocházejí od Federálního úřadu pro motorovou dopravu (KBA).


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru