Jestli se v posledních měsících hodně o něčem mluví, pak je to kromě koronaviru také Toyota GR Yaris. Malá nákupní taška má závodní srdce, ostatně, na jejím vzniku pracovali specialisté z týmu Toyota Gazoo Racing WRT. A tato jejich práce se na autě výrazně podepsala. Ostatně, kdokoliv jej osedlá, mluví o fantastické ovladatelnosti, hravosti a přesto naprosté jistotě. Jak se to ale podepíše na náročném bezpečnostním losím testu, který simuluje nenadálý vyhýbací manévr?

Přečtěte si také:  Sériová Toyota GR Yaris zajela Nürburgring BTG pod 8 minut. Je vážně schopná

Rovnou prozradíme, že vlastně dost neutrálně. Ačkoliv GR Yaris dostává za svůj podvozek, jeho naladění a za řízení jednu pochvalu za druhou, v losím testu se s manévrem trošku pral. Samozřejmě je potřeba počítat také s chybou řidiče, ale neměli bychom zapomínat na to, že španělská redakce km77.com, se na losí test specializuje. A navíc je schopná případnou chybu přiznat. Což už se v minulosti několikrát stalo.

V losím testu neměla malá a ostrá Toyota vůbec žádný problém a to až do 80 km/h. Pak už začala ztrácet, v jednom případě dokonce nebylo možné se s autem vrátit do původního jízdního směru. Byla to však rychlost, které se většina aut ani nepřiblíží.

Naprosto ale excelovala ve slalomu, kde se právě její kvality projevily naplno. Ze záznamu testu je patrné, že se auto takřka nenaklání a podle testující redakce je řízení příkladné a za volantem jde krásně.

Přečtěte si také:  Toyota GR Yaris a GR Supra v přímém souboji na trati. Které je rychlejší?

A jen pro upřesnění dodáme, že Toyotu GR Yaris pohání benzinový tříválcový motor 1.6 Turbo, jehož výkon je 261 koní a točivý moment 360 Nm. To všechno je přenášeno na všechna kola pomocí manuální šestistupňové převodovky. Základní cena vozu je na českém trhu 899 000 Kč, ale objednat už nelze.