O tomto víkendu se v Náměšti nad Oslavou konaly závody do vrchu Zámecký vrch, na startu stál i Lukáš Krejčí se svojí závodní Škodou 130 LR. Cílovou čáru ale nakonec neviděl.

Závody Zámecký vrch mají dlouhou tradici, letos se jel již 37. ročník a na startu stály desítky posádek. Mezi nimi jsme mohli najít i jméno Lukáš Krejčí, který jel se Škodou 130 LR. Pokud vás motorsport baví, jistě vám toto závodní náčiní není neznámé.

Originální závodní speciály, kterých byly vyrobeny jen dvě stovky, vycházely z modelu Škoda 130 L, byly však logicky důkladně upraveny. Motor byl celohliníkový, kapalinou chlazený řadový čtyřválec s objemem 1,3 litru, ale díky mnoha úpravám vystoupal výkon závodního stroje až k 95 kW/130 koním. Vnitřnosti se ale používaly podle toho, jak bylo zrovna potřeba auto naladit (lišily se například vačky). Motor pak svou sílu přenášel na zadní nápravu se samosvorným diferenciálem skrze pětistupňovou převodovku.

Přečtěte si také:  Nový šéf škodovky Thomas Schäfer říká: "Určitě nesměřujeme k tomu, aby se Škoda stala levnou značkou."

Lukáš Krejčí se při rychlostní zkoušce dostal zadní částí až za kraj trati. Tady však k jeho smůle nebyl příkop, ale bohužel betonové hrazení. Po tom se však svezlo pravé zadní kolo do vzduchu, díky čemuž auto vyletělo do vzduchu, dostalo nepříjemnou rotaci a udělalo několik kotrmelců. Nakonec skončilo úplně zničené mimo trať.