Auta jsou čím dál chytřejší a je v nich víc a víc elektroniky. S tím souvisí fakt, že tu elektroniku je potřeba také vyrábět, což je v poslední době problém. Výrobci nezvládají vyrábět polovodiče, které ve velkém využívají i výrobci aut. A tak výroba stojí anebo někde stojí nedodělaná auta. A prý bude hůř.
Chipy používají nejen výrobci automobilů, ale také další výrobci elektroniky – a to ať už té bílé, tak i té ostatní. Velký rozvoj zažívají i tzv. chytré domácnosti. To ovšem znamená, že počet odběratelů chipů narůstá a podle Volkswagenu se to jen tak nezlepší, ba právě naopak.
Německý výrobce dokonce počítá s tím, že tato krize s nedostatkem polovodičů bude trvat ještě několik měsíců, což v rozhovoru pro agenturu DPA řekl šéf značky Volkswagen Ralf Brandstätter: „Myslím, že situace bude ještě nějaký čas napjatá.“ Za nedostatkem součástek stojí i únorové sněhové bouřky v americkém Texasu, ale i březnový požár v japonské společnosti Renesas, která je jedním z vůbec největších světových výrobců chipů.
Situace by se mohla podle Brandstättera začít zlepšovat až ve druhé polovině roku, ale teď ještě máme očekávat zhoršení. Tak situaci komentoval i šéf jiné koncernové značky Wayne Griffiths (SEAT a CUPRA).
Problémy mají prakticky všechny značky. Třeba Peugeot se rozhodl situaci částečně řešit tím, že do odcházejícího modelu 308 montuje klasické analogové budíky, protože pro svůj digitiální iCockpit potřebuje chipy.