test-volkswagen-arteon-shooting-brake-20-tdi-147kw (27)

„Nedostatek chipů se jen tak nezlepší,“ varuje šéf Volkswagenu

Autor: Radim Plachý - Zdroj: autozurnal.com - Foto: Pavel Srp - 8. 5. 2021


Auta jsou čím dál chytřejší a je v nich víc a víc elektroniky. S tím souvisí fakt, že tu elektroniku je potřeba také vyrábět, což je v poslední době problém. Výrobci nezvládají vyrábět polovodiče, které ve velkém využívají i výrobci aut. A tak výroba stojí anebo někde stojí nedodělaná auta. A prý bude hůř.

Chipy používají nejen výrobci automobilů, ale také další výrobci elektroniky – a to ať už té bílé, tak i té ostatní. Velký rozvoj zažívají i tzv. chytré domácnosti. To ovšem znamená, že počet odběratelů chipů narůstá a podle Volkswagenu se to jen tak nezlepší, ba právě naopak.

Německý výrobce dokonce počítá s tím, že tato krize s nedostatkem polovodičů bude trvat ještě několik měsíců, což v rozhovoru pro agenturu DPA řekl šéf značky Volkswagen Ralf Brandstätter: „Myslím, že situace bude ještě nějaký čas napjatá.“ Za nedostatkem součástek stojí i únorové sněhové bouřky v americkém Texasu, ale i březnový požár v japonské společnosti Renesas, která je jedním z vůbec největších světových výrobců chipů.

Situace by se mohla podle Brandstättera začít zlepšovat až ve druhé polovině roku, ale teď ještě máme očekávat zhoršení. Tak situaci komentoval i šéf jiné koncernové značky Wayne Griffiths (SEAT a CUPRA).

Problémy mají prakticky všechny značky. Třeba Peugeot se rozhodl situaci částečně řešit tím, že do odcházejícího modelu 308 montuje klasické analogové budíky, protože pro svůj digitiální iCockpit potřebuje chipy.

Platíte za autopojištění zbytečně moc?

Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.

🔍 Porovnat ceny zdarma

Nezávazné srovnání • Okamžitý výsledek

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru