Donedávna jsem jezdil ve staré dobré klasice jménem Škoda Felicia. Tachometr se přehoupl přes hranici 320 000 kilometrů, a proto jsem se rozhodl investovat do modernějšího a komfortnějšího vozidla. Omezoval mě finanční rozpočet, přičemž jsem si nemohl dovolit zbrusu nové žihadlo. Přistoupil jsem na staronovou alternativu, respektive na nákup ojetého auta. Byl jsem velice opatrný, neboť jsem nechtěl koupit zajíce v pytli od tygra. Cesta byla sice dlouhá, ale nakonec se vyplatilo po ní kráčet.
Obešel jsem několik autobazarů, abych si zmapoval jejich nabídky. Měl jsem vyhlídku usednout do slušně vybaveného automobilu s co nejméně najetými kilometry. Ale musel jsem se vlézt do hranice 330 000 Kč. Rozhodl jsem se pro německou kvalitu, přičemž přijatelný poměr cena/kvalita/výkon nabízel Volkswagen. Samozřejmě, mohl jsem ještě sáhnout po nějakém modelu BMW či Audi, ale zde bychom se pohybovali v úplně jiných částkách.
Volkswagen Passat je automobil, který po praktické a komfortní stránce nezklame. Frajer v černé metalíze mi padl do oka. Nevím, zda zakulacenou cenou 300 000 Kč, nebo svými elegantními křivkami. Vybral jsem si model Volkswagen Passat s rokem výroby 2011. Na tachometru zářilo pouze 99 634 kilometrů. A specifikace motoru? 103 kW a 2.0 TDI. Holt, jsem nedůvěřivý. Potřeboval jsem si automobil nejprve řádně vyzkoušet a občíhnout.
Svého automechanika jsem se ještě před odchodem do autobazarů ptal, jak poznat stočené kilometry. Prozradil mi, že stačí vzít VIN kód a zadat ho do služby AUTOTRACER na adrese www.zkontrolujsiauto.cz. Nejenže se mi zobrazí základní informace, ale také si můžu požádat o prozkoumání jeho historie.
Na jeho slova jsem si vzpomněl a VIN kód automobilu, o který jsem měl zájem, jsem zadal do dané služby. Nechal jsem si za menší poplatek prozkoumat jeho historii, abych si byl stoprocentně jistý. Výsledek mě mile překvapil, protože vše bylo v naprostém pořádku. Za pár dní jsem odjížděl v nablýskaném autíčku, které mě, doufám, dlouhá léta nezklame.