BMW-Car-brand-logo

Tak schválně, zkuste si vzít pastelky a kus papíru a z hlavy, opravdu bez nápovědy, nakreslit logo Audi, BMW, Opelu nebo třeba Alfy Romeo. Jde vám to? Víte, jaké barvy ony automobilky v logu mají? A jaký mají styl a tvar písma? Pokud jste to zvládli tak, aby váš výtvor opravdu připomínal reálné logo, klaníme se vám! Pokud ne, nezoufejte. Problém s tím má velká spousta lidí.

Britská společnost Van Monster chtěla zjistit, jak na tom lidé se zapamatováním a schopností interpretovat loga známých automobilek jsou. Oslovila proto 1000 Britů, 54 žen a 46 mužů, a dala jim úkol nakreslit loga nejznámějších značek. Jen po paměti. Pomiňme úplně fakt, že ne každý má na kreslení nadání. Nešlo o dokonalou interpretaci, šlo o to, jestli autor obrázku zvládne použít správné barvy, rozložení loga a svou práci pokud možno co nejvíce připodobnit originálu. Kompletní přehled někdy velmi vtipných kreseb najdete zde.

Ferrari

Tohle je podle nás jedno z nejnáročnějších log. Sice jde „jen“ o černého koně ve žlutém poli s nápisem a vlajkou, ale představa, že bychom měli kreslit právě onoho koně je pro nás nepředstavitelná…

88 % autorů obrázků správně použilo žluté pole, 82 % si vzpomnělo, že v něm je kůň. 49 % zvládlo na logo napsat i jméno značky a jen 15 % si vzpomnělo na italskou vlajku.

Zdroj: vanmonster.com

BMW

Není to tak dlouho, co jsme si připomínali, jak vzniklo logo německé automobilky. I sama značka o svém logu často mluví, dokonce před nedávnem ukázala jeho novou verzi. Ovšem modro-bílou „vrtuli“ zná spousta lidí.

59 % z těch, kteří se logo pokoušeli nakreslit, celkem uspělo. 92 % vědělo, že musí použít modrou a bílou. A 7 % zapomnělo na kruh kolem loga.

Zdroj: vanmonster.com

Audi

Čtyři spojené kruhy jsou s Audi absolutně spojené. Ostatně, jen 7 % nevědělo, jak logo vypadá. 14 % ale nakonec nakreslilo menší počet kruhů a 5 % si logo Audi spletlo s logem olympijských her.

Zdroj: vanmonster.com

Alfa Romeo

Pokud bychom hledali graficky extrémně složité automobilové logo, našli bychom ho u Alfy Romeo. Ta totiž do svého loga zapracovala velkou spoustu detailů, podobně, jako Ferrari, ale ještě složitěji. Není se tedy divit, že ze 100 kreseb jen 26 % lidí zvládlo do loga nakreslit vlajku, 37 % hada a jen 17 % nakreslilo oboje. 13 % pak ani netrefilo správně barvy.  

Přečtěte si také:  Stylově a rychle. Na prodej je prodloužená limuzína z Ferrari 360 Modena
Zdroj: vanmonster.com