Test Hyundai Tucson 2.0 CRDi N-Line

Z úst mnoha institucí a samospráv zní, že spalovací motory jsou špatné a ničí životní prostředí. Už desítky zemí tak má v plánu jejich zákaz a přizpůsobují se tomu i automobilky, které přestávají spalovací motory vyvíjet. Tou zatím nejnovější je Hyundai.

Hodně oleje do ohně, jak se tak říká, přilila v boji proti spalovacím motorům tzv. kauza Dieselgate, která (nejen) Evropou otřásla před pár lety. Při ní totiž vyplaval na světlo světa fakt, že některé automobilky falšovaly hodnoty spotřeby paliva a upravovaly fungování aut podle toho, zda se pohybovala na zkušebních válcích nebo v běžném provozu. Výsledkem tak pro spoustu organizací bylo, že hlavně naftové motory jsou špatné a „nečisté“, a zrychlilo to nástup elektromobility.

Přeneseně se to projevilo také v tom, že spousta automobilek přestala naftové motory nabízet a nahradily je alternativními palivy – hybridními, plug-in hybridními a elektrickými auty. Další automobilkou, která se s naftovými motory rozloučí, bude Hyundai, ale nebude to úplně hned.

Přečtěte si také:  Ostré modely i20 N a i30 N přijíždějí na český trh. Ceny startují na 599 990 Kč, respektive 699 990 Kč

Korejská automobilka zastavila vývoj nových naftových motorů, žádný nový nafťák tedy už nepředstaví. Ty stávající ale v nabídce nechá a bude je podle potřeby a zpřísňujících se emisních předpisů inovovat tak, aby byly schopny požadavky plnit. Už teď Korejci umějí kombinovat naftové motory s mild-hybridní technikou prakticky v celé své modelové řadě.

Zastavení vývoje se ale netýká pouze značky Hyundai, ale celého koncernu Hyundai Motor Group včetně značek Genesis i Kia. Vývoje benzinových motorů se to zatím netýká, s těmi Korejci spojují svá hybridní a plug-in hybridní pohonná ústrojí.