Volkswagen_Tiguan_Allspace-rallye_dakar_2022

Již na Nový rok se Volkswagen Tiguan Allspace postaví na start legendární dálkové soutěže Rallye Dakar 2022 jako doprovodné vozidlo českého týmu BARTH Racing. Na jaře 2021 modernizovaný Tiguan Allspace poskytne zázemí reportážnímu týmu moderátora Vlasty Koreckého, který bude zajišťovat pro fanoušky pravidelné zpravodajství včetně pořadu Dakar za oponou. Sériový Tiguan Allspace čeká během 14 dnů více než 8000 kilometrů převážně v pouštních oblastech Saúdské Arábie.

„Volkswagen Tiguan dlouhodobě patří mezi naše nejprodávanější modely na českém trhu a díky svým mimořádným kvalitám a vyspělé technice je skvěle připravený i na dakarskou výzvu,“ říká Patrik Fejtek, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „Reportážní tým nalezne v naší letošní novince, modernizovaném modelu Tiguan Allspace, skvělé zázemí s vysokou úrovní bezpečnosti, komfortu a praktičnosti. Tiguan Allspace navíc zvládne bez speciálních úprav, tedy v podobě, v jaké si tento vůz mohou pořídit i naši zákazníci, veškeré terénní nástrahy nejnáročnější soutěže ve světě motoristického sportu.“

Přečtěte si také:  Jezdili jsme s doprovodným autem z Rallye Dakar 2020. Je to úplně sériový Volkswagen Touareg

Doprovodný Tiguan Allspace týmu BARTH Racing se vydává za dakarským dobrodružstvím bez speciálních úprav. Již ve standardním provedení má totiž veškeré předpoklady k tomu, aby si poradil s terénem, který budou na „Dakaru“ překonávat i ostré soutěžní automobily. Stupeň výbavy R-Line navíc dodává vozu i po vizuální stránce sportovní charakter, který umocňují příplatková 20“ kola Misano z lehké slitiny. Ta jsou „obutá“ do pneumatik rozměru 255/40 R 20 s technologií AirStop, která v případě poškození pneumatiky automaticky zacelí otvory do průměru 5 mm, a zabrání tak ztrátě vzduchu. Do arzenálu dakarského doprovodného vozidla patří také adaptivní regulace podvozku DCC s jízdními režimy Sport, Comfort, Normal a ECO, v nichž se mění charakteristika tlumičů, posilovače řízení a systému pohonu.

Dakarský Tiguan Allspace v bílém perleťovém odstínu „Oryx White“ má pod kapotou dvoulitrový turbodiesel TDI se systémem Twindosing, jehož nejvyšší výkon 147 kW (200 k) přenáší suverénně na vozovku sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG ve spojení s pohonem všech kol 4MOTION. Pohon všech kol 4MOTION disponuje systémem Active Control. Rozvodovka zadní nápravy osvědčeného pohonu všech kol 4MOTION rozděluje hnací sílu na pravé a levé zadní kolo v poměru 50:50 – obě kola jsou tedy poháněna stejným točivým momentem dokonce i v zatáčkách.

Elektronický volič jízdních režimů Active Control, jehož součástí je elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, optimálně přizpůsobuje vlastnosti pohonu modelu Tiguan Allspace stavu povrchu. Řidič má na výběr čtyři jízdní režimy: „Onroad“ je koncipován speciálně pro jízdu na silnici, „Offroad“ pro bezpečnou jízdu mimo zpevněné cesty, „Offroad Individual“ umožňuje individuální nastavení a „Snow“ zdokonaluje jízdní vlastnosti na kluzkém nebo zasněženém povrchu. Výsledkem je ještě vyšší úroveň komfortu, bezpečnosti a potěšení z jízdy.

Maximální komfort i na dlouhých trasách zajistí posádce týmu BARTH Racing kromě standardní klimatizace „Air Care Climatronic“ s dotykovým ovládáním také komfortní sedadla ve verzi Top čalouněná tkaninou R-Line a vybavená manuálně nastavitelnou bederní opěrkou. Spolehlivé spojení s okolím zajistí telefonní rozhraní Comfort s indukčním nabíjením. Zcela sklopné opěradlo sedadla spolujezdce přispívá k tomu, že si reportážní tým bude moci i uprostřed pouště vytvořit z vozu Tiguan Allspace multimediální centrálu na kolech. Dostatek místa pro veškeré vybavení nabízí v pětimístné verzi zavazadlový prostor o objemu 760 až 1920 litrů. Dakarský Tiguan Allspace je navíc vybaven panoramatickým střešním oknem, audiosystémem Harman Kardon, světlomety IQ.LIGHT LED Matrix, zadní kamerou Rear Assist, sklopným tažným zařízením s možností připojit přívěs o hmotnosti až 2,5 tuny a vyhříváním skla čelního okna.

Přečtěte si také:  Rallye Dakar 2022: V 11. etapě měl Casale problémy a zapadl. Macháček se zasekl v poušti

Rallye Dakar 2022 je 44. ročníkem nejslavnější maratonské soutěže pro různé kategorie motorových vozidel. Dakarská rallye se již třetím rokem v řadě koná výhradně na území Saúdské Arábie. Letošní trasa je nová a vyznačuje se velkým podílem písečného terénu. Účastníci se 1. ledna vydají z Džiddy na pobřeží Rudého moře na okružní trasu s 12 etapami o celkové délce 8378 kilometrů. Z toho bude na rychlostní zkoušky připadat 4250 kilometrů. Po příjezdu do Rijádu budou mít účastníci za sebou přibližně polovinu soutěže. Odtud je druhá část trasy zavede zpět do Džiddy, kde budou vítězové vyhlášeni 14. ledna. Náročnost legendární soutěže umocní dvoudenní maratonská etapa, na níž se musejí posádky obejít bez technické pomoci a zázemí svých týmů. Výsledky z letošní Rallye Dakar se budou poprvé započítávat do mistrovství světa v dálkových soutěžích FIA a FIM.

Přidat komentář