Klasické Mini bylo velmi dobře vymyšlené auto. Na malém vnějším půdorysu nabízelo opravdu dostatek prostoru. Navíc mělo kola v rozích, takže i skvělé těžiště a jízdní vlastnosti (minimálně na tehdejší dobu). Jen nemělo úplně výkonné motory, ale to pro auto z fotek a z videa neplatí. To trhá asfalt!

Prapůvodně šlo o docela obyčejné původní Mini z roku 1990, ale teď vypadá jako závoďák, který jako by ujel přímo ze závodní dráhy. Není to ale závodní stroj, stále může legálně na silnice. Před pár lety ho přestavěli v AMT Machine Shop v Britské Kolumbii na jihozápadě Kanady.

Přečtěte si také:  BMW X5 M50i prošlo úpravou u dÄHLera. Výsledkem je vyšší výkon než u X5 M

Karoserie byla výrazně rozšířena a snížena, vzadu je obrovský difuzor a ještě větší přítlačné křídlo a některé díky karoserie jsou z karbonu. V zadním okně, které je z makrolonu, jsou větrací otvory, aby se motor dokázal uchladit.

Ostatně motor je u této úpravy to nejzásadnější. Pochází z motorky Kawasaki Ninja ZX-10R, má objem jeden litr a výkon 147 kW/200 koní při 13 000 ot./min. Spojen je i s původní šestistupňovou sekvenční převodovkou z této motorky a pohání zadní kola. Motor se z přední části přesunul mezi nápravy, tedy přímo za zadní sedadla, a od posádky je oddělen přepážkou. Pod přední kapotou je teď místo motoru palivová nádrž.

Hodně upravený je i interiér, kde zbyla pouze dvě sportovní sedadla, je tu bezpečnostní rám a úplně jiná přístrojová deska s vyměněnými budíky. Naopak tu není ticho, ale pořádný hluk, což je vidět i v přiloženém videu, v němž má řidič špunty v uších.

Přečtěte si také:  Vilner upravil Volkswagen up! GTI. Je to decentní a vkusné

Pokud se vám tohle auto líbí, máte nyní šanci ho vlastnit, protože je na prodej. Cena ovšem není z nejnižších, zaplatit za něj budete muset 37 tisíc dolarů, což je v přepočtu necelých 780 tisíc korun. Inzerát najdete tady.