Na nejočekávanější část dostavby pražského okruhu už vyjely bagry. Zatím se ale řidiči radovat nemohou

Autor: Radim Plachý - Zdroj: Ministerstvo dopravy, ŘSD - Foto: Ministerstvo dopravy - 27. 5. 2024


Jen málokterá dopravní stavba v Česku tak moc rezonuje jak mezi řidiči, tak politiky, jako dálnice D1 a Pražský okruh. Druhá jmenovaná stavba je často skloňována s odvedením aut z centra města, se zklidněním dopravy a vyšší bezpečnostní v Praze. Jakkoliv by městu, ale hlavně řidičům velmi ulevila, řadu let se o dostavbě okruhu jen mluví. Teď se ale konečně ledy pohnuly. I když zatím jen o malý kousek. Na chybějící úsek Pražského okruhu D1 – Běchovice totiž v těchto dnech zamířily bagry. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v koordinaci se zhotovitelem zemních prací a experty z Archeologického ústavu zahájilo zemní práce pro záchranný archeologický výzkum.

„Zahájení záchranného archeologického průzkumu je významný milník dostavby Pražského okruhu. Souběžně pracujeme na tom, abychom v případě příznivých okolností nejlépe ještě do konce letošního roku mohli zahájit samotnou stavbu,“ popisuje generální ředitel ŘSD ČR Radek Mátl.

Trasa této chybějící části Pražského okruhu vede oblastí, kterou procházeli a osidlovali lidé už od pravěku. Na místo proto jako první nastupují odborníci k záchrannému archeologickému výzkumu. Každá stavba kritické dopravní infrastruktury zasáhne do krajiny a ze zákona jí musí předcházet záchranný archeologický výzkum, který může doplnit mnoho informací o naší minulosti. Odborníci se na něj připravují dopředu důkladným prozkoumáním terénu a rešeršemi

Dostavba Pražského okruhu už měla být dávno hotová, myslí si 88 % respondentů

Faktem ale je, že je to právě dostavba části okruhu u Běchovic, která je jednou z nejdůležitějších. „Po svém do­končení vzájemně propojí celkem 9 ko­munikací dálničního typu směřujících z Prahy a spojujících hlavní město s okolními regiony i státy. Zároveň rozvede jak tranzitní, tak i pří­městskou dopravu po okraji metropole. Dokončení zásadně sníží intenzitu dopravy na Štěrboholské radiále a Jižní spojce. Nová komunikace propojí již provozované části D0. Dojde tak ke spojení dálnic D10 a D11 se zbylými dokončenými částmi D0,“ vysvětlilo ŘSD.

Optimistické odhady hovoří o tom, že první řidiči se po této části okruhu svezou poprvé v roce 2027.

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru