bioplyn-cng-plneni-skoda-octavia-g-tec

Škoda Auto doplňuje nabídku svých vozů na stlačený zemní plyn. Na český trh právě vstupuje Octavia s motorem 1,5 G-TEC a šestistupňovou manuální převodovkou. Doporučené prodejní ceny začínají již na 563 900 Kč.

V kombinaci s časově omezenou speciální akční nabídkou lze vůz Octavia G-TEC nyní navíc pořídit za 530 900 Kč. V portfoliu mladoboleslavské automobilky jsou i další modely na CNG – Scala a Kamiq mohou mít pod kapotou agregát 1,0 G-TEC s výkonem 66 kW/90 koní.

Škoda Octavia s motorem 1,5 G-TEC o výkonu 96 kW/130 koní a šestistupňovou manuální převodovkou je k dispozici pro liftback i kombi ve výbavových stupních Active, Ambition a Style. Protože však tento pohon lze kombinovat i s akčními modely, podařilo se doporučenou startovní prodejní cenu dostat na velmi příznivou hodnotu 530 900 Kč. Jiří Maláček, vedoucí tuzemského zastoupení automobilky Škoda Auto, k nabídce uvádí: „Věříme, že tato varianta ještě zvýší všeobecný zájem o vozy s alternativními pohony a stane se oblíbenou volbou flotilových zákazníků. Zejména jim vychází vstříc příznivými provozními náklady při vyšších kilometrových nájezdech a oproti standardním spalovacím motorům produkuje výrazně menší množství emisí.“

Nejen elektřina, ale i další alternativní paliva. Škoda Octavia G-TEC jezdí na CNG

Škoda Auto již tradičně sází na CNG jako alternativu ke klasickým palivům. Agregát 1,5 G-TEC o výkonu 96 kW/130 koní není ve čtvrté generaci modelu Octavia úplným nováčkem, dosud se však pároval výhradně se sedmistupňovou převodovkou DSG. Pro modelové řady Scala a Kamiq je k dispozici pohonná jednotka 1,0 G-TEC s výkonem 66 kW/90 koní, která se kombinuje výhradně s šestistupňovou manuální převodovkou a specifikací Style. U autorizovaných obchodních partnerů Škoda Auto Česká republika lze tyto kompaktní automobily pořídit za doporučené prodejní ceny 482 900 Kč (Scala), resp. 495 900 Kč (Kamiq).

Přestože budoucnost v oblasti alternativních pohonů bude patřit zejména bateriově poháněným elektromobilům, CNG významně přispívá ke snižování emisí. Agregáty G-TEC jsou ve srovnání s běžnými spalovacími motory emisně čistší a mají výrazně nižší náklady na pohonné hmoty. Základ hnacího ústrojí tvoří zážehový motor TSI, který pracuje s proměnným časováním sacích ventilů dle tzv. Millerova cyklu. Kromě stlačeného zemního plynu je tedy schopen spalovat i benzín. Zásluhou provozu na CNG však produkuje až o čtvrtinu méně emisí oxidu uhličitého a až o tři čtvrtiny méně emisí oxidů dusíku. Navíc nevznikají téměř žádné pevné částice, což mimo jiné znamená, že se motory G-TEC obejdou bez filtru pevných částic.

Do budoucna se také počítá s využitím biometanu, který tyto motory mohou spalovat bez jakýchkoliv úprav již dnes. To s sebou přinese další významný pokles emisí a za určitých okolností tak bude možné jezdit s vozy ŠKODA ve verzích G-TEC CO2 neutrálně.

Přečtěte si také:  Škoda ukázala video z továrny z Mladé Boleslavi. Nechá nahlédnout do montáže modelu Octavia

Není divu, že poptávka zákazníků po těchto vozech stoupá – a to nejen mezi firemními klienty. U nejprodávanějšího modelu Octavia se podíl motorizací G-TEC na celkových prodejích každoročně pohybuje kolem 5 %. Letos by se, i díky právě uváděnému provedení, měla tato hodnota ještě zvýšit. U modelů Scala a Kamiq se loňský podíl verzí G-TEC pohyboval kolem 2 %, také v těchto případech se očekávají meziroční nárůsty. Značka ŠKODA má nyní na českém trhu kompletní rodinu automobilů na CNG, které zůstanou součástí její nabídky i v příštích letech.