Řada motoristů stále pochybuje o tom, proč vůbec vznikla Inspekce silniční dopravy (INSID). Podle nich se na silnicích nic tak hrozného neděje. Jak ale ukazují výsledky kontrol inspektorů, tak zjevně děje.
Ve čtvrtek 25. září inspektoři zastavili na silnici I/57 u Krnova polské vozidlo s nákladem dřeva. Kontrola ukázala, že jede bez oprávnění k podnikání a je přetížené o 15 tun – tedy o třetinu nad limit. Pokud pořád hledáte alespoň jeden z důvodů, proč jsou naše silnice často v tak špatném stavu, tak tady je. Nejsou stavěné na neustálé přetěžování a vydrží kvůli tomu výrazně méně. A ruku v ruce s tím jde fakt, že přetížený kamion je nebezpečný pro všechny ostatní účastníky silničního provozu. „Jsou hůř ovladatelné, jízdní vlastnosti se mění k horšímu a prodlužuje se i brzdná dráha,“ upozornil dopravní expert z platformy Vize 0 Roman Budský.
Přečtěte si také:
V případě popsaném výše uložil inspektor kauce ve výši 150 000 + 30 000 Kč. „Řidič je nejprve odmítl zaplatit – proto mu byly odebrány registrační značky, druhý den nakonec částku uhradil v hotovosti a značky mu byly vráceny,“ popsali inspektoři. Dodali také, že řidič musel povinně náklad přeložit, pokud by to neudělal, nemohl by pokračovat v jízdě.
„Řidiči, kteří mají co skrývat, často volí noční hodiny. Proto se inspektoři snaží být v terénu tam, kde je to potřeba – bez ohledu na den v týdnu nebo noční dobu,“ říká vedoucí ostravského týmu INSID. Vozidlo, které mířilo z Polska do Čech, tak mohlo pokračovat v cestě až 26. 9. ve dvě hodiny ráno.
Platíte za autopojištění zbytečně moc?
Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.
🔍 Porovnat ceny zdarmaNezávazné srovnání • Okamžitý výsledek
Možno, že dobre myslené , ale takto to nefunguje . V doprave som podnikal veľa rokov a pri oslovení zákazníkov si každý dopravca či spediter sám znižoval cenu tak , aby tú ktorú dopravu dostal . ( tak u paliet , balíkov … ) No a logicky to viedlo kam ? K neustálemu znižovaniu cien až do miery , kedy bola doprava nererentabilna . A tak si dopravci sami nechali naložiť o niečo viac , aby zarobili . Bol som niekoľko krát na polícii aby s tým niečo robili ( bola tam aj krádež dreva kedy na jednu zaplatenú faktúru poliaci vyviezli osem kamiónov dreva denne .
Kamarádi drazí, je vidět že tomu rozumíte. Tohoto řidiče ani dopravce neomlouvám. Poláci ať nic neodvážej ani nepřivážej máme svoje. Jinak ale doprava dřeva vychází špatně a pokud naložíš tolik kolik smíš podle zákona tak to musíš ještě doplácet, nikoliv že vyděláš. No a to musíš auto udržovat, technickou pořád dělat, mýto platit to je jak když to vyhazuješ z okna tisícovky o naftě ani nemluvím, silniční daň atd. atd. Takže ať ten zákon raději pamatuje na to že je třeba zaplatit takovou cenu aby dopravce byl v zisku i když pojede tak jak je dáno zákonem.