Jestli se v poslední době dostalo na trh auto, které nikdy a nikdo nepřehlédne a o kterém se opravdu hodně mluví, pak je to Rolls-Royce Cullinan. První zvýšený model s pohonem všech kol – automobilka nechce používat označení SUV – této aristokratické značky vyvolalo malé pozdvižení. Hlavně svými vpravdě monstrózními rozměry a jistou opulentností, kterou ovšem zákazníci značky vyžadují. Celkem by nás tedy zajímalo, co budou říkat na upravený Cullinan tuningovou firmou Spofec. V jejich podání totiž toto auto dostává zcela novou tvář.
Spofec vyladil k obrazu svému jak exteriér, tak i techniku. A sáhnout do motoru naladěného experty značky Rolls-Royce, to chtělo odvahu. Vždyť se ve velkém traduje, že když už se jakýkoliv Rolls-Royce porouchá, což se stává minimálně, za žádných okolností se nesmí otevírat kapota mimo oficiální servis. Je to sice pověra, ale ukazuje, jak moc je pojem „Rolls-Royce motor“ důležitý.
Prohlédli jsme si nový Rolls-Royce Cullinan. Je to obrovské auto!
Úpravce ale nic neřešil a pro Cullinan si připravil nové naladění řídící jednotky motoru, díky čemuž ten mocný dvanáctiválec disponuje výkonem 676 koní a točivým momentem 1010 Nm. Standardně nabídne Cullinan 571 koní a točivý moment 850 Nm. Ten nárůst je tedy poměrně velký. Díky němu teď zvládne zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy, což je hodnota soupeřů z mnohem sportovnějších kategorií.
Pro zákazníky, kteří by měli touhu světu ukázat, že mají vše, jen ne „obyčejný“ Cullinan, nabízí úpravce také nové výfukové potrubí, které nejen, že dopomáhá k tomu, aby se motoru lépe dýchalo, ale navíc má elektronicky ovládanou klapku, díky čemuž může děsit všechny v okruhu několika kilometrů.
Rolls-Royce Cullinan také dostal nový bodykit i jiná, 24palcová kola. Přenastavením prošel také vzduchový podvozek, standardní světlá výška je nižší o 40 mm. A pokud by i tyto úpravy byly málo, mohou si zákazníci nechat upravit i celý interiér.