S přibývajícími roky budeme přicházet nejen o velké spalovací motory, ale vlastně o všechny spalovací motory. AMG by ale mělo v nabídce udržet ještě alespoň 10 let i osmiválce. Jenže i to je vlastně poměrně smutná vyhlídka.
Modely Mercedes-AMG jsou s brumlajícími osmiválci vážně skvělá auta. Jejich zvuk nenechá nikoho na pochybách, že máme co do činění s pořádně výkonnými auty. Ačkoliv i v nabídce AMG osmiválců ubývá, neměly by v nejbližší době zmizet úplně. V rozhovoru pro magazín Road and Track to prozradil šéf divize Mercedes-AMG Philipp Scheimer.
Redaktoři se ho přímo na motory V8 zeptali a v odpovědi jim Scheimer řekl, že osmiválce u AMG stále budoucnost mají. Zákazníci AMG svá auta s takto velkými motory mají rádi a věří, že si je ještě dlouho budou moci kupovat.
Nové motory V8 už ale Daimler vyvíjet nebude a bude jen udržovat ty stávající. A možností, jak na to, je několik. Buď inženýři budou samotný spalovací motor V8 upravovat tak, aby jeho emise byly stále co nejnižší, anebo na to půjdou po vzoru nedávno představeného modelu Mercedes-AMG GT 63 S E-Performance. To je totiž plug-in hybrid s výkonem až 843 koní a točivým momentem přes 1400 Nm.
U nového Mercedes-AMG C 63 se ale s osmiválcem už nepočítá, dokonce to nebude ani šestiválec. O pohon céčkového AMG se bude starat čtyřválec se základem v AMG A 45 S. Proslýchá se, že podobně by měla dopadnout i nová generace E 63 AMG…