monitoring-hloubky-vzorku-pneu-v-realnem-case

Společnost Continental úspěšně předvedla monitorování hloubky dezénu pneumatik v reálném čase v pilotním provozu, do kterého se zapojily elektromobily carsharingové společnosti SHARE NOW Denmark.

Výrobce pneumatik ve spolupráci s partnerem tohoto projektu a specialistou na telemetrii, společností Traffilog, propojil informace získané pomocí senzorů pneumatik a telemetrická data z vozového parku se speciálním algoritmem v cloudu. Díky tomu dokáže společnost Continental v reálném čase předpovídat hloubku dezénu pneumatik s více než milimetrovou přesností. Podobná chytrá digitální řešení pro monitorování pneumatik v budoucnosti umožní servis pneumatik založený na skutečné potřebě, a nikoli na pravidelných plánovaných servisních prohlídkách. „Díky tomuto pilotnímu nasazení jsme první na trhu, kdo nabízí velmi přesné monitorování hloubky dezénu prostřednictvím algoritmu. Vzhledem k tomu, že se naše řešení vyznačuje více než milimetrovou přesností, stanovuje tak nové měřítko v oboru chytrých digitálních řešení pro monitorování pneumatik,“ uvedl Tansu Isik, ředitel oddělení obchodního rozvoje a globálního marketingu v divizi pneumatik společnosti Continental. A dodal: „V zájmu dosažení tohoto úspěchu jsme velmi úzce spolupracovali nejen s kolegy z divize automobilových technologií společnosti Continental, ale také s naším partnerem, společností Traffilog.“

Přečtěte si také:  Když na dálnici vidíte ležet pneumatiku z náklaďáku, volejte policii. Jinak to může skončit i hromadnou nehodou

Pro provozovatele vozových parků je užitečné mít neustále co možná nejpřesnější informace o stavu pneumatik jejich vozů. Opotřebení nebo poškození pneumatik pro ně představuje výrazné náklady. Kromě toho má dobrý stav pneumatik příznivý vliv na další nákladové položky, jako je spotřeba paliva a opotřebení součástí vozidel. „Telematické monitorování pneumatik v reálném čase je pro nás velkým přínosem. Pneumatiky lze monitorovat kdykoli a servisní zásahy můžeme provádět proaktivně,“ uvedl Steen Herløv Andersen, provozní ředitel ve společnosti SHARE NOW Denmark. Mezi hlavní výhody patří efektivnější provoz vozového parku, minimální odstávky kvůli opravám, vyšší bezpečnost a nižší celkové náklady zásluhou vyšší energetické účinnosti.

Kontrola hloubky běhounu nestačí, co byste ještě u pneu před přezutím měli kontrolovat?

„Toto pilotní nasazení představuje další z ukázek budoucnosti chytrých digitálních řešení společnosti Continental pro správu pneumatik. Díky tomu, že společnost Continental propojuje pneumatiky přímo s cloudem, může vytvářet nové obchodní modely. Náš digitální ekosystém pro pneumatiky, v jehož rámci spolupracujeme s rozsáhlou sítí partnerů, je určen především pro pomoc zákazníkům, kteří tak budou moci získat pneumatiky a servis v ten správný čas a na tom správném místě,“ uvedl Isik. A dodal: „Ve společnosti Continental využíváme jak naše odborné znalosti, tak firemní know-how týkající se senzorů a architektury vozidel, které zajišťuje divize automobilových technologií společnosti Continental.“

Společnost Continental má bohaté zkušenosti i výsledky v oblasti podpory provozovatelů užitkových i osobních vozidel, kterým pomáhá zefektivnit provoz jejich vozových parků. Zároveň je tato technologická společnost jedním z největších světových dodavatelů pro automobilový průmysl. Zásluhou tohoto jedinečného postavení má společnost Continental rozhodující vliv na úspěch tohoto pilotního nasazení: Odborné znalosti divize automobilových technologií společnosti Continental z oblasti architektury vozidel a telemetrie poskytly základ pro interní vývoj, učení i ověřování použitého algoritmu. Totéž platí i pro použité senzory pneumatik, které byly rovněž navrženy a vyrobeny výhradně společností Continental, a to tak, aby splňovaly specifické požadavky na tento projekt. „Díky našemu postavení máme všechny potřebné specialisty přímo ve firmě. Věci lze proto uvést do pohybu mnohem rychleji a snadněji. To představuje skutečnou konkurenční výhodu. Toto pilotní nasazení je jedním z příkladů intenzivních snah společnosti Continental o vývoj řešení pro správu pneumatik zaměřeného na zákazníka, které je založeno na jeho specifických potřebách zvýšit efektivitu, snížit náklady a zvýšit bezpečnost,“ vysvětlil Isik.

Přečtěte si také:  Na co utrácet miliony za nové auto? Čínská automobilka vidí budoucnost v pronajímání

Pilotní nasazení řešení pro měření hloubky dezénu v reálném čase je součástí většího projektu, v jehož rámci společnost Continental spolu se svým partnerem Traffilog představila monitorování tlaku a teploty pneumatik v reálném čase pro celý vozový park společnosti SHARE NOW Denmark, která má aktuálně v provozu přibližně 600 vozů. Společnost Continental dokázala integrovat řešení pro monitorování pneumatik v reálném čase do stávající telematické konfigurace. Za účelem shromažďování a přenosu dat upravila společnost Traffilog svou telematickou jednotku tak, aby odpovídala požadavkům společnosti Continental na získávání relevantních dat a jejich odesílání do vlastního speciálního algoritmu.