Ať už v obchodním sektoru, jako pracovní vůz, nebo jako dodávka doručovacích služeb – Vito se díky své všestrannosti a dobrému poměru ceny a výkonu stalo skutečně úspěšným modelem. Rozšiřování produktového portfolia Mercedes-Benz Vans nyní činí tento bestseller segmentu midsize van ještě lepším. Mezi nejvýznamnější změny se řadí nové, výkonné dieselové motory. OM654 oproti svému předchůdci nabízí nižsí emise i spotřebu, stejně jako zlepšený komfort v kabině řidiče díky snížení hluku a vibrací.
Vito neustále drží tempo s rozvíjejícím se procesem digitalizace. Stejně jako u Sprinteru bude od léta 2019 řada digitálních služeb k dispozici i pro Vito. Komunikační modul (LTE) s permanentně nainstalovanou SIM kartou byl již implementován, produkty Mercedes PRO connect však navíc zvýší efektivitu fungování vozového parku, sníží náklady a zlepší dostupnost vozů a jejich komunikaci se zbytkem flotily.
Vito navíc přijíždí na startovní čáru s novou výbavou, jako například širší škálou kol a většími možnostmi individuálního přizpůsobení. Zákazníci si tak budou moci vybrat z nových laků a nových kol z lehkých slitin o rozměrech 17, 18, nebo 19 palců. K tomu se přidávají další užitečné funkce jako asistent Highbeam Assist PLUS, systém nouzového volání Mercedes-Benz, funkce Breakdown Management a změn doznal také přístrojový štít.
„S novými pohonnými jednotkami a rozšířenou výbavou jsme všestranost vozu Mercedes-Benz ještě vylepšili, zatímco je pro zákazníky stále dostupný díky nízké ceně a provozním nákladům. Se službami Mercedes PRO connect se navíc stává součástí ‚Internetu věcí‘ a flotilám přináší nové možnosti,“ vysvětluje Pia Herkewitz z Product/Marketing Managementu Mercedes-Benz midsize Vans.
Ceny inovovaného modelu Mercedes-Benz Vito v České republice začínají na 599.500 Kč bez DPH pro skříňovou dodávku, 634 000 Kč bez DPH pro mixto a 635.000 Kč bez DPH pro variantu Tourer.
Všechny zmíněné novinky jsou k dispozici také pro campervan Marco Polo ACTIVITY, který lze taktéž objednat od března 2019. Ceny začínají na 921 000 Kč bez DPH.
Nový čtyřválcový motor
Motor OM654 ve vozu Mercedes-Benz Vito nahrazuje svého předchůzce, OM 651. Nejnižší varianta nabízí 100 kW/136 koní a točivý moment 330 Nm (kombinovaná spotřeba 7,0-5,8 l/100 km, kombinované emise CO2 186-153 g/km), prostřední pak 120 kW/163 koní a točivý moment 380 Nm (kombinovaná spotřeba 7,0-5,8 l/100 km, kombinované emise CO2 186-153 g/km) a vrcholná varianta 140 kW (190 hp) a točivý moment 420 Nm (kombinovaná spotřeba 6,9-5,7 l/100 km, kombinované emise CO2 181-151 g/km).
Nová generace motoru se vyznačuje nejen výkonem, ale také významně sníženými hodnotami spotřeby a emisí, stejně jako zvýšeným komfortem díky redukci hluku a vibrací uvnitř vozu. Mezi její inovativní charakteristiky patří kombinace hliníkových válců a ocelových pístů, spalovací proces využívající stupňovitý výklenek pístů a svrchní vnější vrstva válců NANOSLIDE® pro snížení tření v motoru.
Většina komponent snižujících emise je nainstalována přímo v motoru. Integrovaný technologický přistup sestávající ze spalovacího procesu využívajícího stupňovitý výklenek pístů, dynamické vícecestné recirkulace výfukových plynů a umístění emisní soustavy hned u motoru se stará o snížení spotřeby i emisí. Díky blízkosti motoru, izolované pozici jednotlivých komponent a recirkulaci výfukových plynů systém netrpí na tepelné ztráty a funguje neustále v ideálních podmínkách. Mezi využité technologie se řadí:
- Nízko a vysokotlaká recirkulace výfukových plynů s jejich chlazením
- Selektivní katalytická redukce (SCR) omezuje produkci oxidů uhlíku (CO) a emise nespálených uhlovodíků (HC)
- Částicový filtr s integrovaným SCR konvertorem (sDPF)
- SCR katalyzátor (selektivní katalytická redukce) redukuje oxidy dusíku. Ve formě AdBlue je amoniak do výfukových plynů v sDPF
- Doplňkový katalyzátor selektivní katalytické redukce (SCR) s vloženým katalyzátorem pro záchyt zbytků amoniaku (ASC) ve výfukovém traktu
Nové motory jsou dodávané s automatickou převodovkou 9G-TRONIC, která je zde využita vůbec poprvé. Tato obzvláště komfortní a efektivní převodovka nahrazuje převodovku 7G-TRONIC a s novými motory přichází ve standardu. Řidič může navíc využít přepínač DYNAMIC SELECT pro změnu jízdních programů „Comfort“ a „Sport“, a upravit tak chování převodovky. K dispozici je i mód „M“, který umožnuje manuální řazení pomocí pádel DIRECT SELECT pod volantem. Na podzim 2019 bude k dispozici také manuální převodovka. Všechny motorizace OM654 jsou ve standardu vybaveny pohonem zadních kol, ale volitelně mohou být objednány se stálým pohonem všech čtyř kol 4MATIC.
Komunikační modul poskytuje základ pro balíčky konektivity
Malé i střední společnosti si jsou více a více vědomy potřeby kontroly nákladů svého vozového parku. Základem pro ně jsou digitální služby Mercedes PRO connect, který je nabízí na přehledné webové platformě a z Vita činí více, než jen klasickou dodávku.
„Po úspěšném uvedení Mercedes PRO connect na trh s novým Sprinterem v červnu 2018 jsme se rozhodli digitální ekosystém zpřístupnit i pro midsize segment. Funkcionality telematiky jsou nyní hluboce integrovány do celkové architektury vozu,“ prozradil Bjoern Sack, Head of Connectivity and Digital Services v Mercedes-Benz Vans.
Využívání služeb konektivity je umožněno díky permanentně nainstalované SIM kartě, která je do komunikačního modulu dodávána už ve výrobě. Služby samotné pak lze používat na PC nebo v mobilním zařízení. Od jara 2019 bude ve Vitu možno využívat služby Optimalizovaná podpora, Zjednodušená komunikace vozového parku, Digitalizované záznamy, Efektivní řízení vozového parku, Efektivní analýza jízdního stylu, Mobilní ovládání vozidla a Datová rozhraní dodávkových vozidel Mercedes-Benz.
Rozšířený výběr laků, kol a možnosti individualizace na úrovni osobního vozu
Zákazníci mají nyní na výběr z rošířených možnosti individuální konfigurace všech modelů Vito. Barevná škála metalických laků je doplněna o grafitovou šedou a selenitovou šedou, k dispozici jsou však také ocelový modrý a poulární hyacintový červený metalický lak.
Pro vyznavače výrazného a dynamického vzhledu lze objednat nová kola z lehkých slitin s rozličnými barevnými provedením a rozměry o 17, 18 a 19 palcích.
V případě využití jako užitkový vůz je Vito nečekaně variabilní. K dispozici je několik kombinací umístění dveří, oken, popřípadě střešních kolejnic a nosičů. V nákladovém prostoru lze zvolit dřevěnou podlahu, kolejnicový systém s úchyty, kolejnice na bočních stěnách, či obložení interiéru pro maximální funkčnost. Střešní úchyty, systémy střešních nosičů, či vnitřní úložné prostory jsou taktéž k dispozici už z výroby. Nový podlahový kolejnicový systém navíc poskytuje více pohodlí a snadnější zacházení, s čímž úzce souvisí i vybavení zadních sedadel válečkovými pojezdy umožňujícími jednodušší manipulaci.
Pokud zvolíte Vito ve variantě Tourer pro přepravu cestujících, máte při konfiguraci svého vozu téměř volnou ruku. To například díky dvoumístným a třímístným lavicím, nebo paketům se stolkem či lůžkovou úpravou. V interiéru lze zvolit dřevěnou či plastovou podlahu, pro VIP přepravu také kvalitní koberec. Čas strávený ve voze navíc zpříjemní dostupné varianty topení a klimatizace.
Skříňová dodávka je jako první ve standardu vybavená airbagy řidiče a spolujezdce, stejně jako upozorněním na zapnuté bezpečnostní pásy. Modely Vito Tourer PRO a Vito Tourer SELECT navíc v přední části nabízejí také okenní a boční airbagy, kterými může být Vito Tourer volitelně vybaveno i vzadu. S maximálním počtem osmi airbagů je Vito v segmentu midsize van špičkou.