Modernizovaný Mercedes-Benz SL: omlazení dědečka – foto

Autor: Jan Karlík - 16. 11. 2015


Aktuální generaci Mercedesu-Benz SL můžete na silnicích potkávat již od roku 2012 a upřímně, oproti té předchozí se až tak diametrálně neliší. Tato situace si žádala řešení v podobě faceliftu, který přichází právě teď. Na autosalonu v Detroitu a na autoshow v Los Angeles se tak už budete moci setkat s modernizovanou verzí pro modelový rok 2016. My si díky oficiálním fotografiím můžeme tuto verzi prohlédnout již teď.

A to dokonce ve všech verzích – včetně ostrých modelů AMG. Hlavním úkolem faceliftu bylo jednoznačně přiblížení exteriéru, ale také interiéru a palubních systémů aktuálnímu portfoliu značky, které v nedávné době výrazně omládlo. Především na přídi vozu můžete tak registrovat výraznou inspiraci ostrým modelem AMG GT. Boční profil a záď vozu nesou změny pouze minimálního kosmetického charakteru. Vůz dostal uhlazený vzhled, který více spoléhá na kulaté křivky než ostré linie. Přední nárazník dostal nové pozadí evokující diamantový vzhled, pryč jsou také LED pro denní svícení, které se přestěhovaly do hlavní světlometů a uvolnily tak místo velkým vdechům vzduchu.

Při porovnání interiéru předchozí verze s nejnovějšími modely bylo zestárnutí patrné asi nejvíce. Nová třída SL se však drží základních proporcí interiéru. Tudíž nepřechází na mercedesovský tablet, který vystupuje z palubní desky, ale displej infotainmentu zůstává zakomponovaný v palubní desce. Dostává však novou grafiku a rychlejší reakce systému. Dominantou je nový volant a většina ovladačů používá lepší materiály. Nový je také volič automatické převodovky a tlačítka pro jízdní režimy.

Vzhledem k faktu, že oficiální tisková zpráva ještě není k dispozici, o portfoliu pohonných jednotek se můžete pouze dohadovat. V nabídce by měl zůstat šestiválec s označením SL400 a osmiválec SL500. Nebudou však již spojené se sedmistupňovou převodovkou, měla by ji nahradit modernější devítistupňová skříň 9G-Tronic. Velký otazník však visí nad sportovními verzemi AMG. Model 63 pravděpodobně vymění dvakrát přeplňovaný 5,5litrový osmiválec za modernější jednotku o objemu 4,0 litru z modelu AMG GT. Bohužel je možné, že z nabídky zmizí vrcholný model 65 AMG, nebo pod jeho kapotou již nebude dvanáctiválec. Na potvrzení, nebo vyvrácení těchto informací si ale budeme muset ještě několik dní počkat.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru