Mitsubishi uvádí na japonský trh Eclipse Cross v plug-in hybridním provedení (PHEV) i variantu s klasickým benzínovým motorem. Nový přepracovaný model bude druhým plug-in hybridním zástupcem v modelové nabídce Mitsubishi, dokládajícím zasazení automobilky o technologie PHEV, doprovázené i příslušnými investicemi.

Eclipse Cross je crossover-SUV s jedinečným stylistickým ztvárněním a dynamickými jízdními schopnostmi. Vozidlo celosvětově uvedené v roce 2017 při příležitosti stoletého výročí založení Mitsubishi se pyšnilo stylovými tvary kupé a vynikající jízdní dynamikou, čímž zhmotnilo samotnou podstatu značky Mitsubishi. Po přepracování se dynamické vlastnosti SUV posouvají na novou úroveň, zatímco vůz jako takový získal uhlazenější tvary. Mitsubishi vůbec poprvé představil novou variantu PHEV se systémem pohonu 4WD s dvojicí elektromotorů, převzatým z modelu Outlander PHEV, který je nejprodávanějším modelem typu PHEV SUV na světě.

Přečtěte si také:  Test Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Turbo MIVEC CVT 4WD (2019)

Předběžné objednávky na nový Eclipse Cross začalo Mitsubishi v Japonsku přijímat od poloviny října; nyní zdvojnásobila původní prodejní cíle poté, co se během pouhých šesti týdnů prodalo na 2 000 vozů.

„Naším cílem je nabízet zákazníkům z celého světa zajímavé výrobky, které zároveň přinášejí pocit bezpečí; za tímto účelem postupně zlepšujeme naše typické ekologicky šetrné technologie a současně posouváme naše systémy 4WD na novou úroveň,“ uvedl Takao Kato, generální ředitel Mitsubishi Motors Corporation. „Přepracované podobě jsme vetkli samotnou podstatu Mitsubishi s využitím silných stránek naší průkopnické technologie PHEV i zkušeností s pohonem 4WD, kterých jsme nabyli prostřednictvím rallyových soutěží. Nový Eclipse Cross je ideálním partnerem pro všechny řidiče, kteří od svého vozu žádají více a hledají nové výzvy. V Mitsubishi též usilujeme o rozvoj udržitelného prostředí cestou co nejširšího využívání našich technologií pro elektromobily a plug-in hybridy. Do roku 2030 zvýšíme podíl elektrifikovaných vozidel v rámci našich celkových prodejů na 50%, zejména prostřednictvím plug-in hybridů, jakým je i tento nový model.“

Výrazný design inspirující řidiče k aktivnějšímu životnímu stylu

Prodloužená karoserie upravená podle designové koncepce ‚Daring Grace‘ zaujme přepracovanou přední i zadní partií s elegantním a vytříbeným vzhledem, stejně tak jako vylepšenou dynamikou SUV při pohledu zpředu i zezadu.

Vpředu si lze povšimnout další vývojové varianty dynamického štítu (Dynamic Shield), vyjadřující dynamické jízdní schopnosti SUV i schopnost bezpečně ochránit všechny na palubě. Design přídě završuje modernizované uspořádání světel s ostřejším sportovním vzhledem. Charakter SUV potvrzují ochranné kryty pod předním i zadním nárazníkem.

Elegantní a současně sportovní design je typický i pro záď vozu. Dvojité dělené zadní sklo z předchozího modelu návrháři zjednodušili na sklo jednodílné ve prospěch elegantního stylistického ztvárnění, půvabnější podoby a lepšího výhledu směrem vzad. Pro Eclipse Cross charakteristická zadní světla s trojrozměrným efektem jsou nyní o něco výše, a tudíž i nápadnější a zároveň viditelnější z větší dálky. Z robustních panelů karoserie a nárazníků čiší pevnost a síla; spojením se šestiúhelníkovým motivem, připomínajícím náhradní kolo na zádi vozu, je vyjádřena odolnost SUV a schopnost zvládat všechny nástrahy vozovky.

Přečtěte si také:  Kia Sorento Plug-in Hybrid vstupuje na český trh. Dojede až 57 km na elektřinu a cena startuje na 1,3 milionu Kč

Uvnitř kabiny se ve vyšších výbavách objevuje nový černý interiér se sedadly čalouněnými kombinací reliéfního materiálu na bázi veluru a umělé kůže; výrobce dále v případě koženého čalounění nabízí kromě tradiční černé i světle šedé provedení. S barvou čalounění kvalitního interiéru ve sportovním duchu jsou sladěny i čalounění dveří.

Specifická řada zářivých barev ‚Diamond‘ zahrnuje dvě varianty lakování karoserie – červenou Diamond a nově i bílou Diamond. Odstín karoserie v druhém případě vyzařuje bílý perleťový lesk s jemným nádechem kovu coby náznakem vitality, jakožto i okouzlující a vyzrálé elegance.

Radost z elektrického pohonu, kterou dokáže zprostředkovat pouze plug-in hybrid

Nový Eclipse Cross převzal z modelu Outlander PHEV upravený systém pohonu 4WD PHEV s dvojicí elektromotorů. Použitá architektura zahrnuje jeden přední a jeden zadní výkonný elektromotor, velkokapacitní baterii pohonu a spalovací motor 2,4 MIVEC, čímž zajišťuje rychlé, tiché a zároveň dynamické zrychlování – pro elektromobily typické.

Baterie pohonu o kapacitě 13,8 kWh umožňuje čistě elektrický dojezd 57,3 km (podle WLTP), a tak by k většině jízd v rámci každodenního dojíždění měla postačovat elektřina.

K dispozici jsou tři jízdní režimy: v režimu EV slouží k pohonu vozidla elektromotory, čerpající elektřinu z baterie soustavy pohonu; režim sériového hybridu využívá zážehový motor ke generování elektřiny pro elektromotory, které pohánějí vozidlo; režim paralelního hybridu zase využívá zážehový motor přímo k pohonu vozidla za asistence elektromotorů. Díky automatickému přepínání mezi těmito režimy v závislosti na jízdních podmínkách s prioritou režimu EV si může řidič vychutnávat radost z elektrického pohonu v nejrůznějších prostředích.

Palubní zásuvka o výkonu až 1500W může napájet elektronická zařízení a spotřebiče při pobytu venku mimo dosah elektrické rozvodné sítě a poslouží též jako spolehlivý zdroj elektřiny v nouzových situacích. Vozidlo může plnit roli akumulátoru pohánějícího celou domácnost za pomoci uložené elektřiny – zařízení typu V2H se zde připojují k portu pro rychlonabíjení. Jelikož vozidlo si dokáže vyrábět elektřinu samo, po úplném nabití a natankování může běžné domácnosti zajistit dost energie po dobu až 10 dnů.

Pohon všech kol pro agilní zpětnou vazbu a cestování bez obav

Díky vysoké tuhosti karoserie a optimalizaci zavěšení předních i zadních kol se ještě zvýšila efektivita systému pohonu S-AWC (Super-All Wheel Control), což se odrazilo v lepším jízdním chování v souladu se záměry řidiče a ve prospěch pohodlnější a tišší jízdy.

Přečtěte si také:  Hyundai prý pracuje na novém motoru. 2,3litrový turbomotor bude točit až 7000 otáček

Provedení PHEV kombinuje systém S-AWC s pohonem 4WD na bázi dvou elektromotorů se schopností libovolně rozdělovat hnací sílu mezi předním a zadním elektromotorem beze ztrát v převodovém ústrojí. Systém podporuje mimořádnou úroveň kontroly řízení, zatáčení i brzdění, kdy využívá agilní odezvu – pro elektromobil charakteristickou. Konstruktéři modelu Eclipse Cross dále optimalizovali rozložení hmotnosti mezi nápravami a snížili těžiště vozu umístěním vysokokapacitní baterie pohonu pod podlahu přibližně uprostřed vozidla. Výsledkem úprav je ještě pohodlnější jízda s příkladnou stabilitou řízení.

Benzínové provedení je vybaveno systémem S-AWC s integrovanou aktivní kontrolou stáčení kolem svislé osy (AYC) pro úpravu brzdné síly mezi koly na levé a pravé straně ve prospěch precizního zatáčení; dále je zde systém ABS a aktivní řízení stability (ASC) pro regulaci brzdné síly v rámci elektronicky řízeného pohonu 4WD pro optimální rozdělování hnací síly mezi přední a zadní kola. Díky integrovanému řízení uvedených systémů je zajištěno mimořádně stabilní chování vozidla zcela v souladu se záměry řidiče. To ve spojení s optimálně nastaveným systémem odpružení propůjčuje modelu Eclipse Cross vysokou míru stability a precizní jízdní chování pro každodenní používání, jakožto i lepší ovladatelnost na kluzkých cestách.

Pro majitele Eclipse Cross jsou připraveny různé jízdní režimy v závislosti na stavu vozovky a jízdních podmínkách.

Režim Normal přináší přirozené nastavení řízení a stabilitu pro nejrůznější jízdní situace. Režim Snow usiluje o stabilitu pohybu vozidla na kluzkých površích, jako např. zasněžených cestách. Režim Gravel znamená vynikající ovladatelnost a stabilitu na nezpevněných površích. Provedení PHEV též disponuje režimem Tarmac pro ještě lepší schopnosti a stabilitu v zatáčkách, zejména na suchých zpevněných površích pro radost z řízení se zvýšeným pocitem bezpečí.

Přečtěte si také:  Mitsubishi L200 přiváží na český trh 7letou záruku i vyšší výkon motoru

Bohatá výbava

Prémiový systém ozvučení MPSS (Mitsubishi Power Sound System), který Mitsubishi navrhlo speciálně pro Eclipse Cross, zahrnuje osm reproduktorů vysoké kvality vč. specifického odladění a rozmístění s ohledem na tvary vozidla. Přední reproduktory s kuželovou ozvučnicí ze skelných vláken s povrchovou úpravou pomocí vakuově napařovaného hliníku, přední středopásmové tweetery s kuželovou ozvučnicí z uhlíkových vláken, resp. koaxiální dvoucestné reproduktory v zadních dveřích v kombinaci s výškovými reproduktory zprostředkují dokonalý akustický zážitek.

https://www.youtube.com/watch?v=pDx2lczuF1Q

Nový je také systém navigace SDA s podporou připojení chytrých telefonů nabízí praktické funkce vč. navigování prostřednictvím vestavěných map a podpory dopravních informací VICS. Součástí základní výbavy všech provedení jsou také technologie Apple CarPlay a Android Auto. Palubní displej infotainmentu byl zvětšen na 8″ ve prospěch lepší čitelnosti i snadnějšího ovládání.

Nový Eclipse Cross bude v ČR uveden na trh začátkem dubna 2021.