2023-Mitsubishi_ASX-teaser

Mitsubishi ASX nové generace odhaluje motorizace. Dostane benzin a hybrid

Od Josef Pelikán | Zdroj a foto: Mitsubishi - Tisková zpráva - 9. 6. 2022 0

Mitsubishi zveřejnilo nabídku pohonů pro ASX nové generace. Široká nabídka pohonných ústrojí, vyvinutých speciálně pro evropské trhy, je sladěna s potřebami evropských zájemců o městská SUV – od nízkých emisí a spotřebu paliva až po výkony.

Základem je pokrokový benzínový motor 1,0 litru s přeplňováním, který se bude nabízet se šestistupňovou manuální převodovkou.

Pro zákazníky požadující vyšší výkon je k dispozici přeplňovaná jednotka 1,3 litru s přímým vstřikováním ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou (7DCT).

Přečtěte si také:  Mercedes-Benz GLC se představuje v nové generaci. Má elektrifikované motory a bohatší výbavu

ASX nové generace bude prvním evropským modelem značky Mitsubishi s plně hybridním pohonem (HEV). Ten kombinuje benzínovou jednotku 1,6 litru se dvěma elektromotory a automatickou vícerežimovou převodovkou typu „dog gearbox“.

Vrcholem modelové nabídky bude plug-in hybridní provedení (PHEV). Systém PHEV, zahrnující benzínový motor 1,6 litru ve spojení se dvěma elektromotory a baterií o kapacitě 10,5 kWh, je v segmentu B-SUV v rámci automobilové aliance Renault-Nissan-Mitsubishi jedinečný; Mitsubishi ASX nové generace tak kráčí ve šlépějích plug-in hybridních SUV Outlander PHEV a Eclipse Cross PHEV.

  • 1,0 MPI-T: přeplňovaný benzínový tříválec s vícebodovým vstřikováním.
    • Šestistupňová manuální převodovka. Výkon: 91 koní. Emise CO2: 132–136 g/km.
  • 1,3 DI-T: přeplňovaný benzínový čtyřválec s přímým vstřikováním.
    • Šestistupňová manuální převodovka. Výkon: 140 koní. Emise CO2: 130–134 g/km.
    • Sedmistupňová dvouspojková převodovka (7DCT). Výkon: 158 koní. Emise CO2: 131–137 g/km.
  • 1,6 Hybrid (HEV): benzínový motor 1,6 litru se dvěma elektromotory a baterií o kapacitě 1,3 kWh v kombinaci s automatickou převodovkou
    • Výkon (spalovací motor): 145 koní. Emise CO2: 107–113 g/km.
  • 1,6 litru Plug-in Hybrid (PHEV): dva elektromotory a baterie o kapacitě 10,5 kW/h v kombinaci s benzínovým motorem 1,6 litru a automatickou převodovkou.
    • Výkon (spalovací motor): 160 koní. Emise CO2: 30–31 g/km.

Nové ASX bude postaveno na podvozkové platformě CMF-B automobilové aliance Renault-Nissan-Mitsubishi a vyrábět se bude ve španělském závodu Valladollid automobilky Renault.

Přečtěte si také:  Osmiválec se pod kapotou nové generace Fordu Mustang objeví. Představena bude příští rok

Frank Krol, prezident a generální ředitel Mitsubishi Motors Europe, říká: „ASX nové generace je vysoce konkurenceschopným produktem s řadou velmi konkurenceschopných pohonů. Zákaznické požadavky v evropském segmentu malých SUV jsou typicky různorodé, a proto je důležité, aby stejně různorodá byla i naše produktová nabídka, a my tak byli schopni zákazníkům vycházet vstříc. Jsme si jisti, že právě to je případ nového ASX, všestranného SUV s nejmodernějšími benzínovými, hybridními a plug-in hybridními pohony.“