Bodový systém je, tak, jak jej známe a jak je v dnešní době aplikován, v provozu od 1. července 2006. Jenomže od té doby se toho hodně změnilo. A změny jsou opravdu potřeba i u bodového systému. To už věděli – a často o tom mluvili –  ministři dopravy Vladimír Kremlík a Dan Ťok.

Ovšem ani jeden z nich, byť oba svorně opakovali, že všechny změny bodového systému jsou připraveny a jen čekají na schválení, jej do zdárného konce nedovedli. Současný ministr dopravy Karel Havlíček (ANO) došel oproti svým předchůdcům nejdál. S pomocí odborníků se mu podařilo změny systému nastavit poměrně konkrétně, ovšem ani on neuspěl. A jak nám sám potvrdil, ani neuspěje.

Přečtěte si také:  Stát znovu plánuje zavést řidičáky na zkoušku. Spolu s ním se bude měnit bodový systém

O tom, že se stále prodlužuje schvalování změn nového bodového systému, už jsme vás informovali. A čím více se blížily volby, tím více bylo jasné, že všechny tak složitě vypracované změny zůstanou u ledu. V úterý 3. 8. 2021 nám ministerstvo dopravy tuto skutečnosti potvrdilo a dodalo, že do voleb se na tom ani nic nezmění.

Tiskový mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka nám na dotaz napsal: „Nový bodový systém se bohužel nestihne projednat do konce tohoto volebního období. Schválení bodového systému tak bude na nové vládě.“ A ministr dopravy Karel Havliček k tomu dodal: „Nový bodový systém se může buď začít hned řešit po volbách, až přijde nová vláda, která ho pošle do sněmovny, nebo poslaneckým návrhem.“

Přečtěte si také:  Bodový systém projde další úpravou. Přidá 2bodové přestupky a odebrání řidičáku zvedá až na tři roky

Změny měly být velké

Plány na změny v bodovém systému rozhodně nebyly jen estetické. Právě naopak! Dle informací z resortu dopravy to bylo úplně poprvé, kdy byla navržena tak velká úprava, a to po vzoru okolních států. Ty přivedly experty i ministerstvo k nápadům, jakými jsou řidičák na zkoušku, důsledná kontrola a definice bezpečné vzdálenosti a také pouze tři sazby bodů. Součástí změn mělo být i možné zrychlení na vybraných českých dálnicích až na 140 km/h.

František Jemelka nám k tomu dále uvedl: „Novela, která je zpracovávána pět let a po 14 letech bodový systém komplexně upravuje, prošla již veřejnou i odbornou diskusí, připomínkami veřejnosti, odborníků i Legislativní radou vlády. Teď je stále v Poslanecké sněmovně – historicky tedy nejdále.“

Zdroj: MDČR

V platnosti měl být přitom nový bodový systém od 1. ledna 2022 a dle informací z ministerstva dopravy se projednávání těchto změn v současné době odsouvá o další dva roky.

Přečtěte si také:  Technická kontrola bude opět přísnější. Možná se vám nevyplatí ji odkládat

Je ale otázkou, jak to vlastně s bodovým systémem nakonec bude. O všem rozhodnou volby. Ty mohou do resortu dopravy přivést nového ministra a nové poradce a ti mohou chtít v připravené novele udělat další změny, což případné schválení dále protáhne.

Přidat komentář