tatraktor

Ministerstvo zařízlo tatraktory. Jde i o bezpečnost, proto za volant už jen s profesákem a konec úlev při platbách

Autor: Anina Russová - Zdroj: Ministerstvo dopravy - Foto: Tatra - 21. 3. 2025


Možná to vypadá, že jsme se v titulku u slova tatraktor upsali. Ale není to tak. Slovo, stejně jako stroj, který označuje, opravdu existuje. Má řadu výhod, ale někteří majitelé těchto aut s těmito výhodami vlastně obcházejí zákon. A protože je může řídit i nezletilý a bez zkušeností, jde i o bezpečnost nás všech.

Tatraktor je kombinace nákladního auta a traktoru, přesněji náklaďák, který je registrovaný jako traktor. Původně s těmito vozidly bylo počítáno jen pro zemědělství, ale postupem času si řada dopravců všimla, že tyto „hybridy“ registrované jako traktory, mají velké výhody. „Neplatí pro něj zákaz vjezdu těžkých nákladních aut, jezdí po dálnici a neplatí mýto ani silniční daň, tankuje zelenou naftu, technickou prochází jednou za čtyři roky a řídit jej mohou už sedmnáctiletí,“ popisuje je ministerstvo dopravy. A proto už dávno neplatí, že by tatraktory využívali jen zemědělci. Tomu by podle resortu dopravy měl být konec.

Už v roce 2020 zavedla tehdejší novela zákona pro řidiče těchto tatraktorů povinnost užívat tachograf nebo dělat povinné bezpečnostní přestávky. V novele, která přes poslance prošla před pár dny, jsou požadavky na tato vozidla ještě přísnější. A ne jen pro nově registrovaná auta, ale i pro ta stávající.

„Tatraktory budou podléhat mýtnému, k řízení bude třeba oprávnění na nákladní vozidla a profesní způsobilost. Současní držitelé řidičského oprávnění pro vozidla skupiny T nebo C budou mít rok na splnění nových požadavků,“ popsalo ministerstvo dopravy.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

21 názorů na “Ministerstvo zařízlo tatraktory. Jde i o bezpečnost, proto za volant už jen s profesákem a konec úlev při platbách”

  1. Jako spoustu jiného, díky různým vych_ánkům, kteří to zavinili, na to doplatí všichni.Stát se naštval, jak to někteří ojebávali a rozhodl se tomu zatnout tipec.Za mě ale stačilo max. konstr. rychlost povolit 40km/h, pokud pouze jen řidičák T a od 18, bez tachografu, přestávek, jinak nechat těch 60 nebo třeba max. 70, ale už nutných minimálně 21, papíry C+E+profesák+tachograf+ sil. daň. Dále všem zákaz vjezdu na dálnice,rychlostní silnice a silnice I.třídy, a zákaz opustit území ČR, aby si z toho dřevaři nedělali kyvadlovou dopravu třeba do Bundesu přes málo frekventované přechody, kde nehrozí kontroly váhy. Zemědělcům by to nevadilo a zneužívači by měli po ptákách.

  2. Daniel Hrubý

    Jednoho kočkopsa nahradili jiným. Přitom stačilo důsledně vymezit působení tatraktorů a důsledně dbát na dodržování. Ten tatraktor je super vynález. Co z toho udělali, je podobné tomu, co provedli solární baroni se zákonem o podpoře elektráren. Taky našli mezery a taky je využili.

  3. Je to tak jako nový 68 km v hodině po záruce zvýšení na 85 km. Nákladní auto plus vlek je potřeba c, e. Tatra traktor _ vlek stačí T a 17 let. Co sem jezdil já tak auto 15 tun prázdné 15 můžeš naložit vlek 9 a8 naložit celková může být 47 tun.

  4. Vše se obchází i rychlost 60km/h, neměla tahle možnost úprav nákladních aut nikdy vniknout.

  5. Mezi ty úpravy patřilo i omezení rychlosti na 60 km/h. Takže dálnice nejspíš nebyla a ani nebude.

    1. Rychlost se neupravuje, kromě ochranného rámu nejsou na vozidle žádné zásahy. Max místo tachografu simulátor

  6. Tak ono to hlavně začaly využívat (zneužívat) také sklopkaři,kladˇáci a pod. Aby konkrétní vozidlo mohlo být registrováno jako tatraktor,musí spln´ovat určitá kritéria. RZ tatraktoru na silniční soupravě s MANem,Scanií atd. dost bije do očí,že to je levárna. A u těch dopravců jim právě utíkají těžký prachy.

  7. Učil jsem na odborné škole . Praxi v auto-oborech. Měli jsme tam i děvčata. Ty v rámci výuky dělali řidičský průkaz skupiny T na našem starém Zetoru 30. Po úspěšných zkouškách jsem jim ukázal videa s TATRAKTOREM s pořádným návěsem a řekl jsem jim , že i toto se svým ř.průkazem sk. T mohou řídit. Nevěřili. Jako bývalý řidič kamionu s vlekem jsem to nikdy nechápal ani já. Jsem rád, že se to přehodnotilo.

  8. Marian Paukovič

    Profesák = Další okrádaní za bíleho dne státem lidí kteří se živí volantem teoreticky za (profesionalitu a bezpečnost) plat plat nevolníku

    1. Daniel Hrubý

      Plat nevbolníků to sice není, ale se zbytkem naprosto souhlasím. Profesák je naprosto stejná chujovina, jako speciání řidičák na „automaty“. Jenže když nějakej koumák najde způsob, jak z lidí vytáhnout prachy a slíbí malou domů i do stranické kasy, projde cokoli.

  9. Jaroslav Kubelka

    A jak je možné že europoslanci chtějí obejít zákon kde všichni členové mají právo veta a když Maďarsko nesouhlasí tak chtějí schvalovat pomoc Ukrajině bez nich. A schválí to jen ochotné země.

  10. A zase lumpára od vlády, jako že vším. Nakupte zařízení nebo stroje a pak se vše zařízne.

    1. Tome takový je děravý u nás zakon, přeci není možné aby někdo řídil se skupinou T kamión nebo nákladní auta a měl vedené nákladní auto nebo kamion jako tratraktor,bez profesáku a karty řidiče a neplatil mýtné a silniční daň to je trochu na hlavu nemyslíš, když to platí druzí nevím proč by měli mit oni vijimku.

      1. Co to plácáš za nesmysly,není to nákladák i když to tak vypadá,má to ůpravy aby to splňovalo kritéria pro traktor,je tam omezená rychlost atd….

    2. Poděkujte zneužívačům, ti to zavinili svým ojebáváním. Stát stanovil podmínky a když je lidi obcházeli, tak to zrušil.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru