elektronicke-dalnicni-znamky

Už koncem ledna a následně před letními prázdninami se v médiích setkáme s velkou reklamní kampaní, kterou má v plánu Ministerstvo dopravy. Chce upozornit na to, že v Česku už neplatí papírové dálniční kupóny, ale jen ty elektronické. Podle ČTK, které o kampani informovalo jako první, je ministerstvo dopravy přesvědčeno, že veřejnost o nových známkách není dostatečně informována. Reklamní kampaň má resort dopravy vyjít na 10 milionů korun.

Přesné detaily ministerstvo ještě ladí, ale je jasné, že kampaň na propagaci elektronických dálničních známek bude probíhat jak na webu a sociálních sítích, tak v klasických médiích jako je Česká televize, nebo v rádiu. Propagační materiály by se měly objevit i v tištěných médiích.

Ministerstvo dopravy spustilo eshop na dálniční známky. Ale jen na chvíli. Bojí se hackerského útoku

Ministerstvo chce zacílit především na motoristy starší 50 let, kteří mohou mít se sledováním aktuální dění problémy. Podle resortu totiž zavedení nových známek přehlušila koronavirová krize, která tak mohla informace o známkách upozadit. Kampaň má motoristům vysvětlit, že není potřeba se bát nákupu na internetu a zároveň je ujistit, že systém je jednoduchý a přehledný.

To vše proběhne i přesto, že se na přelomu roku ve velkých televizních stanicích, včetně těch soukromých, nemluvilo o ničem jiném než o nových dálničních známkách. Stejně tak šlo na přelomu roku o velké téma i na internetu. Pravda, především proto, že systém dálničních známek po spuštění nejprve zkolaboval, načež to ministr dopravy Karel Havlíček okomentoval slovy, že to raději zase vypnuli. 10 milionů je v rámci tak velkého resortu jako kapka v moři, přesto si umíme představit, že by se tyto finance daly utratit i jinak. Co si myslíte vy? Je to zbytečná investice? Zaregistrovali jste elektronické dálniční známky a víte, jak fungují?