MINI před koncem loňského roku představilo limitovanou edici modelu John Cooper Works GP, které je dosud nejvýkonnějším silničním modelem značky v historii. Auta z limitované, 3000kusové edice se aktuálně dostávají k zákazníkům a minimálně jedno z nich už šlo přes střechu.
Jde o auto, které si pořídil francouzský youtuber se zálibou v autech, který si říká POG. Tomu auto dorazilo ve velké dřevěné krabici a nemohl se dočkat toho, až ho rozbalí a sveze se s ním. Protože šlo o úplně nové auto, rozhodl se ho vyzkoušet nejprve na své zahradě.
Nainstaloval tedy spousta kamer – na sebe, na auto, na pozemek – a začal jezdit. Svůj úplně nový MINI John Cooper Works GP rozhodně nešetřil. S autem jezdil rychle po zahradě kolem domu, ale i po příjezdové cestě a často využíval jízdu smykem. Ale ta se mu jednou stala osudnou.
Když jednou letěl bokem po zahradě, auto si udělalo rýhu do trávy oběma levými koly a zakoplo. Protože POG v tu chvíli nejel úplně pomalu, následoval kotrmelec, při němž se MINI přetočilo přes střechu a opět skončilo na kolech.
Poškozeno bylo opravdu hodně, což dokazuje i fotka, která se objevila na POGově facebooku. Tam už je jeho MINI John Cooper Works GP v lakovně a připravuje se na lakování. Seznam oprav bude, jak tvrdí popisek, dlouhý, což ostatně bylo jasné už po nehodě.
https://www.facebook.com/pogforever/photos/a.1709616982593286/2751239961764311/
Mimochodem to, že jde o auto z limitované edice, kterých vznikne jen 3000 kusů, už víte, ale možná nevíte, co MINI John Cooper Works GP pohání. Vězte, že pod přední kapotou se nachází 2.0litrový přeplňovaný čtyřválec, jehož výkon je 225 kW/306 koní a točivý moment 450 Nm. Dynamika není vůbec špatná, ba právě naopak. Vždyť zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 5,2 sekundy a maximální rychlost činí 265 km/h.
Poháněna jsou přední kola, kterým s přenosem výkonu na silnici pomáhá mechanickým samosvorný diferenciál. Novinkou je také speciální nastavení stabilizačního systému DSC, které dostalo název „GP“. Podle výrobce je naladěn tak, aby pomohl potlačit nedotáčivost, ale i přetáčivost při rychlých průjezdech zatáček. Tomu by ale měla pomoci také úprava podvozku, který nižší, ale i tužší. Přibylo také několik výztuh na podvozku, v motorovém prostoru, ale i v kufru mezi tlumiči.
MINI John Cooper Works GP poznáte na první pohled. Karoserie je lakována výhradně šedou metalízou Racing Grey se stříbrnými, červenými a černými doplňky. V Česku byla cena stanovena na 1 157 000 Kč.