Není pochyb o tom, že Mercedes-Benz SL je jedním z nejznámějších modelů v historii značky. Letos slaví své 60. výročí jako oslavu si automobilka připravila nejen představení nového SL pro rok 2013 nebo výstavu ve svém muzeu, ale také „bonbónek“ v podobě právě dokončené renovace nejstaršího dochovaného SL na světě. Tento kousek má rok výroby 1952 a nese číslo podvozku 2.
První „300 Super Light“ Gullwing coupe byl bohužel ztracen v čase, ale podvozek s číslem 2 z roku 1952 se naštěstí zachoval a kdo lepší si ho mohl vzít do parády než sama automobilka Mercedes-Benz.
Originál s kódovým označením W194 byl navržen a postaven výhradně pro závodní účely. Stejně jako mnoho dnešních světových sportovních automobilů, byl před svou první veřejnou premiérou 12. března 1952 W194 naladěn a testován na slavném Nürburgringu v Německu. Mercedes-Benz se díky novince v podobě SL dostal zpět na vrchol své závodní kariéry. S autem vyhrál v Mille Miglia, 24 hodin Le Mans nebo třeba 3. Carrera Panamericana v Mexiku. I proto si Mercedes-Benz dal opravdu záležet na tom, aby vůz byl zrenovován opravdu důkladně.
Rozebrán byl do posledního šroubku, a protože tuto práci měli na starosti ti nejpovolanější z Classic Center ve Fellbachu, je jisté, že vše proběhlo tak, aby vůz byl ve stejně dobrém stavu (nebo lepším) jako když sjel z výrobní linky.
Karoserie je vyrobena takřka výhradně z hliníku, což v kombinaci s motorem o objemu 3 litry, výkonem 170 koní a maximální rychlostí 144 km/h, je opravdový závodní bonbónek z let minulých.
Myslím, že mluvím za všechny, když se přiznám, že ze záchrany tohoto SL mám velkou radost. Je to určitě jeden z milníků automobilky Mercedes-Benz a teď už jen můžeme doufat, že nové SL bude stejným milníkem za dalších 60 let. :)
[nggallery id=383]
-AR-