mercedes-benz-tovarna- (1)

Mercedes-Benz úspěšně obnovil výrobu vozidel ve svých závodech

Autor: Tisková zpráva - Zdroj a foto: Mercedes-Benz - 15. 5. 2020


Mercedes-Benz úspěšně obnovil výrobu osobních vozů ve svých závodech v Untertürkheimu, Berlíně, Hamburku, Sindelfingenu a Brémách po fázi přerušení výroby a zavedení zkrácené pracovní doby v důsledku pandemie onemocnění COVID-19.

Nejprve byla 20. dubna spuštěna výroba motorů a komponentů v Untertürkheimu, Hamburku a Berlíně, o týden později následovaly závody vyrábějící osobní vozy Mercedes-Benz v Brémách a Sindelfingenu. Od 4. května se postupně znovu rozběhla výroba v závodě Mercedes-Benz Rastatt. K obnově výroby pozvolna přistupují také závody Kölleda a Arnstadt (MDC Power a MDC Technology) a vybrané závody pro výrobu osobních vozů Mercedes-Benz v ostatních zemích. Mezi ně patří například závody ve městech Sebeş/Cugir (Rumunsko), Kesckemét (Maďarsko) a Tuscaloosa (USA). Zvyšování výroby bude probíhat flexibilně v reakci na aktuální vývoj situace.

Daimler Buses postupně obnovil výrobu ve svém tuzemském závodě na výrobu autobusů v Holýšově. V českém výrobním závodě vyrábí Daimler Buses autobusy Mercedes-Benz a Setra, které jsou tradičně špičkou, mezi prostředky pro hromadnou dopravu osob.

Mercedes-Benz pokračuje i po obnově výroby ve své produktové a elektrické ofenzivě, a navíc tím uspokojuje výrazně rostoucí poptávku v Číně, na svém největším trhu. Závod v Untertürkheimu vyrábí motory a komponenty, které jsou zapotřebí pro výrobu vozidel Mercedes-Benz v Číně a postupnou obnovu produkce v montážních závodech Mercedes-Benz. Obdobně byla spuštěna výroba také v berlínském závodě Mercedes-Benz, který dodává mimo jiné systém řízení ventilového rozvodu Camtronic. Závod Hamburk produkuje nápravy a komponenty náprav pro výrobu vozidel Mercedes-Benz na celém světě. Výroba akumulátorů v Kamenci pro rodinu modelů EQ a hybridní vozidla s možností vnějšího nabíjení, resp. s 48V systémem pokračovala v rámci elektrické ofenzivy Mercedes-Benz jako důležitý strategický pilíř i během přerušení produkce a zkrácení pracovní doby ve dvousměnném provozu se zcela oddělenými směnami za dodržování rozsáhlých ochranných opatření.

Výrobní závod Mercedes-Benz v Brémách postupně zvyšuje kapacitu výroby u celé produktové palety, například u bestselleru v kategorii SUV, modelu Mercedes-Benz GLC. Současně se v rámci elektrické ofenzivy na stejné montážní lince postupně zvyšuje i výroba modelu EQC. Závod Sindelfingen má na starosti mimo jiné výrobu vozidel Mercedes-Benz Třídy E a sedanů Třídy S, které byly v roce 2019 nejprodávanějším luxusním sedanem na světě a jejichž největším trhem byla loni znovu Čína. V závodě Mercedes-Benz Sindelfingen vznikají také elektrifikované modely Třídy E a Třídy S s hybridními a externě nabíjitelnými hybridními pohony.

Test plug-in hybridu Mercedes-Benz S 560 e L (2019)

Společnost přijala na ochranu zaměstnanců nejrůznější opatření k prevenci infekce a společně s podnikovou radou sestavila rozsáhlý soubor postupů, který byl zaveden ve výrobních závodech. Mezi ně patří standardy v oblasti hygieny a čištění, pravidla pro dodržování minimální vzdálenosti 1,5 metru a používání ochranných roušek na ústa a nos ve výrobě.

Společnost Daimler se z důvodu pandemie onemocnění COVID-19 rozhodla, že přeruší velkou část své výroby a práci ve vybraných správních odděleních v Evropě, zpočátku na dva týdny (od 23. března do 5. dubna 2020 včetně). Poté následovalo v Německu od 6. dubna zavedení zkrácené pracovní doby. Situace se v rámci celého podniku i nadále velmi liší. V jednotlivých odděleních pokračují činnosti v režimu zkrácené pracovní doby. Zkrácená pracovní doba se týká závodů společnosti v Německu pro výrobu osobních, lehkých užitkových a užitkových vozidel. Režim zkrácené pracovní doby se netýká zajišťování nezbytných základních funkcí a prací na budoucích tématech a strategických projektech, aby byla společnost Daimler zcela připravena na dobu po odeznění krize.

V zahraničních výrobních závodech platí specifická pravidla podle podmínek v dané zemi. Koncern přitom zohledňuje doporučení mezinárodních, národních a lokálních úřadů. Management společnosti Daimler nepřetržitě sleduje situaci a v případě potřeby přijme další opatření.

mercedes-benz-tovarna-2

Jörg Burzer, člen představenstva společnosti Mercedes-Benz AG, odpovědný za výrobu a řízení dodavatelských řetězců, k tomu říká: „Společně se všemi zaměstnanci mám radost, že naši výrobu můžeme koordinovaně obnovit a postupně zvyšovat. Přitom je rozhodující flexibilita. Flexibilita našich výrobních závodů je jedním z našich strategických témat, na něž se ve výrobě zaměřujeme, a pomáhá nám i nyní při obnovení produkce. Naší první prioritou je zamezit šíření onemocnění COVID-19 a nabídnout bezpečné pracovní prostředí našim zaměstnancům, dodavatelům i poskytovatelům služeb. Při výrobě dodržujeme rozsáhlá bezpečnostní opatření a krok za krokem zvyšujeme naši produkci.“

Frank Deiß, vedoucí výroby poháněcích ústrojí společnosti Mercedes-Benz Cars a odpovědná osoba za výrobní závod Mercedes-Benz Untertürkheim, uvádí: „Naše závody dodávají poháněcí ústrojí pro osobní vozy závodům Mercedes-Benz na celém světě. Již minulý týden jsme postupně obnovili výrobu poháněcích ústrojí v závodech Hamburk, Berlín a Untertürkheim, abychom zajistili potřebnou kapacitu výroby osobních automobilů. To se týká například výroby ventilových rozvodů Camtronic v závodě Mercedes-Benz Berlín, který dodává díly motorů pro naši výrobu v Číně. Děkuji vysoce motivovanému týmu, že umožňuje úspěšně realizovat obnovu výroby v našich závodech.“

Michael Häberle, předseda podnikové rady závodu Mercedes-Benz Untertürkheim, říká: „Během nejkratší doby jsme vypracovali rozsáhlá ochranná opatření, která jsme následně realizovali v našem výrobním závodě. Opatření budeme nyní průběžně přizpůsobovat aktuální situaci. Přitom přikládáme velkou váhu reakcím našich kolegyň a kolegů. Všechno, co se právě děje, je součástí velkého procesu, v němž získáváme poznatky, jak optimálně reagovat na vzniklou situaci. Účinná ochrana totiž začíná již na cestě do práce a bezpečnostní koncepty platí ve výrobě, v kancelářích i během přestávek. Mnoho opatření bude na tom či onom místě bezpochyby ještě nezvyklých – jsou však důležitá, aby chránila každého jednotlivce. Jsem rád, že zde táhneme všichni za jeden provaz!“

Michael Bauer, vedoucí výroby závodu Mercedes-Benz Sindelfingen a odpovědná osoba za tento výrobní závod, uvádí: „Naše montáž vozů Třídy E a Třídy S se od tohoto týdne postupně a velmi flexibilně obnovuje, abychom dokázali adekvátně rychle reagovat na aktuální vývoj. V příštích dnech a týdnech budeme postupně zvyšovat objem naší výroby, abychom se co nejdříve mohli vrátit zpět k obvyklému stavu. Klíčem úspěšného řízení koordinované obnovy výroby jsou naši kvalifikovaní, angažovaní a motivovaní zaměstnanci.“

Ergun Lümali, předseda podnikové rady závodu Mercedes-Benz Sindelfingen, k tomu dodává: „Ochrana zdraví našich zaměstnanců je alfou a omegou při obnově výroby. Za tím účelem jsme sestavili rozsáhlý soubor ochranných a hygienických opatření, která jsou zaměstnanci dobře přijímána. Jejich spektrum sahá od dodržování hygienických pravidel a bezpečného odstupu až po nošení ochranných roušek. Naší ambicí je dosáhnout toho, aby se naši zaměstnanci, až znovu přijdou do výrobních závodů, cítili při práci lépe než na veřejnosti. Obnovení výroby je pro naše zaměstnance pozitivním signálem.“


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru