V Mercedes-Benzu Třídy S slaví nyní s modelem S 580 e premiéru již čtvrtá generace hybridního pohonu. Zákazníci mohou verzi Plug-in-Hybrid s krátkým nebo dlouhým rozvorem již objednávat za ceny od 3 168 990 Kč. Nedávno navíc rozšířil výběr pohonů částečně hybridní systém (verze Mild Hybrid) v modelu S 580 4MATIC. Tento zážehový motor V8 s integrovaným reverzním alternátorem druhé generace a 48V elektrickou sítí se dodává rovněž s oběma rozvory, a to za ceny od 3 236 750 Kč.
Mercedes-Benz kromě toho rozšířil pro nový modelový rok výbavu své vlajkové lodi. Nyní je k dispozici nejen aktivní podvozek E-ACTIVE BODY CONTROL, ale také nové bezpečnostní a komfortní prvky výbavy na přání, známé z modelu Mercedes-Maybach Třídy S, například interiérový asistent MBUX nebo podavače bezpečnostních pásů na sedadlech vzadu.
Model S 580 e je vybaven elektromotorem o výkonu 110 kW/150 koní, který umožňuje dojezd více než 100 kilometrů (WLTP) s výhradně elektrickým pohonem. V mnoha případech tak lze jízdu uskutečnit bez použití spalovacího motoru. Dojezd se v porovnání s předchůdcem více než zdvojnásobil.
Základem hybridního pohonu je řadový šestiválec M 256 s nejvyšším výkonem 270 kW/367 koní z aktuální generace motorů Mercedes-Benz. Vysoké výkonové hustoty bylo u hybridního pohonu dosaženo použitím synchronního elektromotoru s trvalými magnety a vnitřním rotorem. Maximální točivý moment elektromotoru, 480 Nm, je k dispozici již od první otáčky. Výsledkem je vysoká agilita při rozjezdu a dynamické jízdní vlastnosti. V jízdním režimu ELECTRIC je nejvyšší rychlost 140 km/h, poté jemně zasáhne elektronický omezovač.
Umístění sady akumulátorů ve vozidle přináší v porovnání s předchůdcem praktické výhody pro každodenní provoz. V zavazadlovém prostoru již není žádný schod a díky otvoru v zadních opěradlech lze v interiéru přepravovat i dlouhé předměty.
Standardní výbava zahrnuje 11kW nabíječku pro nabíjení třífázovým střídavým proudem. Pro rychlé nabíjení stejnosměrným proudem je k dispozici stejnosměrná nabíječka o výkonu 60 kW. Dokonce i při vybité sadě akumulátorů je její kompletní nabití díky tomu realizovatelné za 30 minut.
Nové bezpečnostní a komfortní funkce pro cestující vzadu
Všechny sedany Třídy S jsou standardně vybaveny sadou pro zavazadlový prostor, který usnadňuje nakládání zavazadel. HANDS-FREE ACCESS umožňuje komfortní otevírání zavazadlového prostoru specifickým pohybem nohy pod zadním nárazníkem. Otvorem v opěradlech zadních sedadel lze do vozu naložit i delší neskladné předměty, například lyže. Víko zavazadlového prostoru se komfortně uzavře i na dálku stisknutím tlačítka.
Paletu barev karoserie rozšířily nové laky: metalický lak modrá nautice, designo magno bílá cashmere, metalický lak designo zlatá kalahari a designo magno šedá selenite. Jejich ceny sahají od 23 280 Kč do 109 755 Kč. A pro středovou konzolu se nyní dodává i varianta se skleněnou povrchovou úpravou a černými tečkovanými liniemi (9 123 Kč).
Ještě vyšší úroveň jízdního komfotu a agility nabízí na přání dodávaný aktivní podvozek E‑ACTIVE BODY CONTROL, který je kombinován se standardním vzduchovým odpružením AIRMATIC. Systém individuálně reguluje pružicí a tlumicí síly na každém kole, a dokáže tak potlačovat nejen boční, ale také podélné a vertikální pohyby karoserie. Mezi inovativní funkce patří nadzdvihnutí karoserie při bočním nárazu. E‑ACTIVE BODY CONTROL (výbava na přání za 204 490 Kč) umožňuje společně se systémem ROAD SURFACE SCAN a funkcí CURVE pro naklánění vozu do zatáčky mimořádnou úroveň jízdního komfortu. Vzhledem k tomu, že E-ACTIVE BODY CONTROL pracuje s napětím 48 V, je tento prvek výbavy na přání k dispozici pro modely s tímto druhem elektrické sítě a pohonem všech kol 4MATIC: S 450 4MATIC, S 500 4MATIC a nový model S 580 4MATIC.
„Příprava pro převzetí digitálního klíče“ je nová služba Mercedes me. Třída S je díky tomu připravena na sdílení vozu v rodině nebo v kruhu přátel. Majitel může prostřednictvím aplikace vozidlo odemknout i na dálku. Pak se přechodně aktivuje v interiéru uložený druhý klíček a půjčující může spustit motor.
Nabídka byla současně rozšířena o nové bezpečnostní a komfortní prvky výbavy na přání pro cestující na zadních sedadlech, které jsou známé z nedávno uvedeného modelu Mercedes-Maybach Třídy S. Jsou to:
- Interiérový asistent MBUX pro cestující vzadu, který dokáže rozpoznávat cestující ve druhé řadě, a podle toho vydá pokyn k automatickému vysunutí opěrek hlavy. Intuitivními pohyby ruky lze navíc ovládat zadní sluneční roletu v panoramatickém posuvném střešním okně. Systém se dodává ve spojení s interiérovým asistentem MBUX vpředu, který lze kombinovat se všemi barvami interiéru s výjimkou čalounění kůží Exklusiv Nappa v odstínech stříbřitě šedá/černá.
- Automatický podavač bezpečnostních pásů vzadu nepřímo vyzývá sedící osobu, aby se připoutala, a to ještě komfortněji než dosud. Sedící osoba již nemusí kvůli připnutí bezpečnostního pásu opouštět svou komfortní polohu. Podavač bezpečnostního pásu je integrován do nastavitelného opěradla sedadla. Bezpečnostní pás je tak vždy v optimální poloze vůči cestujícímu. Tento prvek výbavy na přání se dodává ve spojení s elektricky nastavitelnými sedadly vzadu včetně funkce paměti.
- Adaptivní osvětlení zadní části interiéru, u něhož je vícestupňově nastavitelný jas i barevná teplota světla. U bodových svítilen LED, které slouží ke čtení nebo k navození příjemné atmosféry luxusního salonku, lze měnit jejich polohu a intenzitu.
- Masáž lýtek pro cestující vzadu stimuluje prokrvení a předchází únavě. Vůz je touto komfortní funkcí vybaven v případě, že si zákazník objedná Třídu S s dlouhým rozvorem a sedadly Executive.
Nové modely a ceny:
S 580 e |
S 580 4MATIC |
||
Zážehový motor (počet válců, uspořádání) |
řadový šestiválec |
vidlicový osmiválec |
|
Zdvihový objem zážehového motoru |
cm³ |
2999 |
3982 |
Nejvyšší výkon zážehového motoru |
kW/k |
270/367 |
370/503 |
při |
ot./min |
5500-6100 |
5500 |
Nejvyšší točivý moment zážehového motoru |
Nm |
500 |
700 |
při |
ot./min |
1600-4500 |
2000-4000 |
Nejvyšší výkon elektromotoru |
kW/k |
110/150 |
15/20 |
Nejvyšší točivý moment elektromotoru |
Nm |
480 |
200 |
Nejvyšší výkon hybridního systému |
kW/k |
375/510 |
– |
Nejvyšší točivý moment hybridního systému |
Nm |
750 |
– |
Kombinovaná spotřeba paliva (WLTP) |
l/100 km |
1.0-0.6 |
11.3-9.9 (11.4-10.0) |
Kombinované emise CO2 (WLTP) |
g/km |
22.0-14.0 |
256-226 (258-227) |
Kombinovaná spotřeba elektrické energie, vážený průměr (WLTP) |
kWh/100 km |
25.3-21.2 (25.6-21.3) |
– |
Dojezd v režimu elektrické jízdy (WLTP: ekvivalent dojezdu s výhradně elektrickým pohonem v kombinovaném cyklu) |
km |
94-113 |
– |
Zrychlení z 0 na 100 km/h |
s |
5,2 |
4,4 |
Nejvyšší rychlost |
km/h |
250 |
250 |
Nejvyšší rychlost, s elektrickým pohonem |
km/h |
140 |
– |
Cena od |
Kč |
3 168 990 |
3 236 750 |