2014 mercedes-benz s class

Nová třída S rozšiřuje možnosti techniky v mnoha rovinách. Její vývoj se přitom soustředil především na tři oblasti pod souhrnným označením „inteligentní jízda“, „účinná technika“ a „esence luxusu“. Třída S představuje špičku automobilové techniky nejen v rámci značky Mercedes-Benz, ale i celého automobilového průmyslu.

Stejně jako u všech předchozích generací očekávají zákazníci, že nová třída S stanoví nová měřítka ve všech oblastech a znovu se tak dopracuje k titulu „nejlepší automobil na světě“. Dr. Dieter Zetsche, předseda představenstva společnosti Daimler AG a vedoucí divize Mercedes-Benz Cars, k tomu říká: „Zadání neznělo bezpečnost nebo estetika, výkon nebo hospodárnost, komfort nebo dynamika. Naší ambicí bylo realizovat v každé dimenzi to nejlepší nebo nic. Žádný jiný vůz nesymbolizuje příslib značky Mercedes-Benz tak, jako třída S.“

Přečtěte si také:  Nástupce Lamborghini Aventador by se mohl představit už letos. Pohánět by ho mohl hybrid

Dokonalostí i v těch nejmenších detailech vzniká „esence luxusu“. Výsledky usilování o to nejlepší lze prožívat například v interiéru. Ať sedadla nebo klimatizace, ovládání nebo design, informace a zábava nebo komfort a bezpečnost na zadních sedadlech – nové nápady, jejich pečlivá realizace a dojem nejvyšší hodnoty ilustrují nejvyšší nároky inženýrů na špičkový model značky Mercedes-Benz – i na sebe samotné.

To platí i pro bezpečnost. To, co před deseti lety začalo systémem PRE-SAFE® a pokračovalo systémem DISTRONIC PLUS, vede dnes k nové dimenzi jízdy automobilem, v níž splývá komfort s bezpečností. Mercedes-Benz tomu říká „inteligentní jízda“. Nová třída S je ještě pohodlnější a bezpečnější díky celé řadě nových systémů.

Téměř neuvěřitelná je hospodárnost, s níž jezdí třída S. Mercedes-Benz například během uplynulých deseti let snížil díky realizaci konceptu „účinné techniky“ spotřebu paliva ve výkonové třídě 150 kW téměř na polovinu, což v konkrétním vyjádření znamená 4,4 litru na 100 kilometrů. Součinitel aerodynamického odporu vzduchu byl u třídy S v porovnání s předchůdcem výrazně snížen a s hodnotou cx = 0,24 stanovuje nové měřítko ve svém segmentu. S 300 BlueTEC HYBRID je v tomto ohledu dokonce ještě lepší díky další aerodynamické optimalizaci detailů, takže se může pochlubit špičkovou hodnotou cx = 0,23. Nový model je ale také například prvním vozem na světě, v němž už není jediná žárovka – pouze diody LED. I to ukazuje cestu do budoucnosti.

Technika LED: první automobil bez jediné žárovky

Přibližně 100 let po zavedení elektrického osvětlení vozidel přechází nyní Mercedes-Benz kompletně na techniku elektroluminiscenčních diod LED. Nová třída S se, jako první vůz na světě, obejde ve standardní vnější a vnitřní výbavě zcela bez žárovek. Mercedes-Benz tak dále posiluje svoji průkopnickou roli v oblasti osvětlení. Světovou premiérou je rovněž tzv. víceúrovňová funkce brzdových světel. Jejich intenzita se v noci nebo při čekání na červeném semaforu snižuje s ohledem na ostatní řidiče. Osvětlení silnice, vozidla, interiéru a zavazadlového prostoru zajišťuje téměř 500 diod LED.

Přečtěte si také:  Volkswagen už brzy představí nový Multivan, ale i elektromobil ID.BUZZ a další elektrifikované modely

Ty jsou v závislosti na výbavě rozděleny následovně:

  • světlomety: až 56 diod LED v každém světlometu
  • zadní svítilny: 35 diod LED na každé straně (plus 4 diody LED pro zadní mlhové světlo)
  • interiér (včetně dekoračního osvětlení): cca 300 diod LED.

K lepší viditelnosti přispívají dva zásadně vylepšené asistenční systémy – adaptivní asistent dálkových světlometů Plus a asistent nočního vidění Plus. Díky nové stereokameře a vícestupňovým radarovým senzorům sleduje třída S své okolí v rozsahu 360° a dokáže lépe rozpoznávat potenciální nebezpečí v silničním provozu.

Pohon: nejvyšší hospodárnost ve všech výkonových třídách

V prvním roce bude nová třída S k dispozici ve verzích S 400 HYBRID, S 500, S 350 BlueTEC a S 300 BlueTEC HYBRID, tedy se dvěma hybridními jednotkami, jedním zážehovým a jedním vznětovým motorem. Všechny modely zaujímají ve svých třídách vedoucí postavení z hlediska hospodárnosti a v porovnání s předchůdcem byla spotřeba paliva snížena až o 20 procent. Veškeré motory splňují již dnes limity emisní normy Euro 6. Modely S 400 HYBRID a S 350 BlueTEC vyhovují navíc přísným kritériím třídy hospodárnosti A, model S 300 BlueTEC HYBRID je zařazen dokonce do kategorie A+.

 

Podvozek: první předvídavý podvozek na světě

Nová třída S dokáže jako první automobil na světě s předstihem rozpoznávat nerovnosti vozovky. Pokud systém ROAD SURFACE SCAN prostřednictvím stereokamery takové nerovnosti zaznamená, přizpůsobí systém MAGIC BODY CONTROL podvozek velmi rychle nové situaci. Tento inovativní podvozkový systém se dodává na přání pro osmiválcové modely. Nová třída S je standardně vybavena plynule pracujícím adaptivním systémem tlumení ADS PLUS a zdokonaleným vzduchovým odpružením všech kol AIRMATIC.

Koncept: to nejlepší pro dva světy

Poprvé v historii třídy S byl její vývoj zaměřen na sedan s dlouhým rozvorem. Na rozdíl od minulosti byla od ní odvozena verze s krátkým rozvorem. Třída S má totiž jednoznačné postavení reprezentační limuzíny, a to nejen na velkých zámořských trzích, jako jsou USA, Čína nebo Japonsko. Zatímco v Evropě a Severní Americe usedají za volant třídy S často samotní majitelé, je vlajková loď výrobního programu osobních vozů Mercedes-Benz v Asii zcela jednoznačně šoférským vozidlem. Logickým důsledkem je počet inovací, které se týkají speciálně komfortu a bezpečnosti vzadu – ve třídě S sedí i cestující na zadních sedadlech bezpochyby v první třídě.

Z mírně zvětšených vnějších rozměrů1 nové třídy S mají cestující užitek v podobě vnitřního prostoru, který povyrostl ve všech směrech. Maximální výška stropu nad sedákem sedadla řidiče je například o 12 mm větší, vpředu je k dispozici o 14 mm větší šířka ve výši ramen a o 10 mm větší šířka v úrovni loktů. Rovněž pro spolujezdce na zadních sedadlech bude cestování ještě příjemnější díky zvětšení prostoru pro nohy ve druhé řadě o 14 mm. Šířka ve výši ramen vzadu je až o devět milimetrů větší.

 

Sedadla: pojízdná kancelář a oáza klidu

Mercedes-Benz zvyšuje komfort sezení a klimatický komfort ve třídě S na novou úroveň prostřednictvím mnoha světových novinek, jako je masážní funkce ENERGIZING podle principu horkých kamenů nebo aktivní odvětrávání sedadel, u něhož lze měnit směr otáčení ventilátorů. Zvláštní pozornost věnovali vývojáři sedadel zadní části interiéru. Na výběr je pět různých variant zadních sedadel, včetně sedadla Executive se sklonem opěradla až 43,5 stupně. Tím jsou vytvořeny nezbytné předpoklady pro soustředěnou práci nebo nerušený odpočinek.

Přečtěte si také:  Opel odhalil novou generaci hatchbacku Astra. Přijede s benzinovými a naftovými motory i jako plug-in hybrid

Masážní funkce ENERGIZING podle principu horkých kamenů je světovou novinkou. Odborníci značky Mercedes-Benz na sedadla vyvinuli jedinečnou masáž se 14 samostatně ovládanými vzduchovými vaky v opěradle a s integrovanou funkcí vyhřívání. Celkem je na výběr šest masážních programů, z nichž dva pracují za podpory vyhřívání. Funkce je k dispozici i pro sedadla vzadu.

Poprvé jsou u aktivního odvětrávání sedadel použity ventilátory s měnitelným směrem otáčení. Při zahájení odvětrávání je nejprve nasáván chladnější okolní vzduch k povrchu sedadla. Tím lze povrchovou teplotu rozpáleného sedadla snížit výrazně rychleji než u dosavadních aktivních chladicích systémů. Po čtyřech minutách se ventilátory automaticky přepnou do režimu foukání, aby zabránily průvanu.

U třídy S s normálním rozvorem jsou na výběr dvě varianty zadních sedadel (pevná lavice nebo samostatná sedadla s nastavitelným sklonem v rozsahu 37 stupňů). U varianty s dlouhým rozvorem jich je dokonce pět. U variant s komfortními a lehátkovými sedadly byla pozměněna kinematika seřizování. Na rozdíl od jinak běžného konceptu s propojeným sedákem a opěradlem je opěradlo nastavitelné samostatně, čímž se nemění prostor pro nohy a poloha kyčelního kloubu. V kombinovaném seřizování sklonu a podélné polohy lze sedák seřizovat samostatně.

Maximální sklon opěradla sedadla Executive (lehátkové sedadlo) na straně spolujezdce vzadu byl zvětšen z 37 na 43,5 stupně, což je nejvyšší hodnota v segmentu vyšší třídy. Lehátkové sedadlo má opěrku lýtek, u níž lze volně nastavovat délku a sklon. V kombinaci s opěrkou paty sklopného sedadla spolujezdce vpředu a doplňkovým komfortním polštářem lze dosáhnout lehátkové polohy, která v automobilovém sektoru stanovuje nová měřítka z hlediska komfortu spánku a odpočinku.

U výbavy „First Class Fond“ (středová konzola vzadu) je přední konzola protažena až dozadu. Konzola je vybavena novými držáky nápojů, které pomocí Peltierových článků umožňují chlazení nebo ohřívání nápojů po delší dobu. Na přání jsou ve středové konzole uloženy, podobně jako na sedadlech v letadle, dva stolky, které lze rukou snadno vyklopit a sklopit.

Etalón bezpečnosti vzadu: novinky ve třídě S

Mercedes-Benz rozšířil bezpečnostní systém pro cestující na zadních sedadlech o podavače zámků bezpečnostních pásů, airbag v bezpečnostním pásu a airbag v sedáku. První dva uvedené systémy jsou součástí paketu „PRE-SAFE Paket Fond“. U osvětleného podavače zámků bezpečnostního pásu pohybuje elektromotor zámkem bezpečnostního pásu automaticky nahoru a dolů. Tak lze zabránit uvolněnosti pásu v oblasti pánve a hrudníku a cestující jsou v příčném i podélném směru lépe fixováni.

Přečtěte si také:  Škoda ukázala první skicu interiéru nové generace modelu Fabia

Airbag v bezpečnostním pásu je nafukovací část bezpečnostního pásu, která může omezit riziko poranění cestujících na zadních sedadlech snížením zatížení hrudního koše. Lehátkové sedadlo je standardně vybaveno airbagem pod polštářem sedáku. Jeho úkolem je zabránit ve skloněné lehátkové poloze sedadla podklouznutí odpočívající osoby při nehodě pod bezpečnostním pásem (tzv. submarining). Mercedes-Benz zkonstruoval pohodlné lehátkové sedadlo, které při nehodě nabízí vyšší úroveň bezpečnosti než sedadlo s propojeným opěradlem a sedákem.