Rekonstrukce Barrandovského mostu: frézování vozovky

Menší doprava i méně nehod. Řidiči si na rekonstrukci Barrandovského mostu zvykli rychle

Autor: Radim Plachý - Zdroj: ČTK/TSK Praha - Foto: TSK Praha - 27. 10. 2022


O první fázi velké opravy barrandovského mostu se mluvilo jako o průvodci dopravního pekla. Magistrát několikrát řidiče varoval, aby se na opravu a uzavírky s ní spojené připravili, aby most, pokud je to možné, nevyužívali. A ukázalo se, že řidiči všechna ta varování vzali vážně.

Standardně po Barrandovském mostě projede i 140 000 aut, ovšem v době rekonstrukce to dle ČTK bylo jen asi 59.300 aut denně. Díky tomu poklesu byly letos přímo na mostě řešeny jen dvě dopravní nehody. Nicméně zatímco na mostě a v jeho blízkém okolí počet aut klesl, centrum města na tom v té době bylo mnohem hůř. Dle TSK Praha byl naopak silnější provoz na Nuselském mostě, na okruhu a na Jiráskově mostě.

Doprava na Barrandovském mostě se ale postupně vrací k normálu, stavební práce první etapy byly ukončeny v druhé polovině října poté, co byly dvakrát prodlouženy. Magistrát pak v jednom z jízdních pruhů nechal zvýšit maximální povolenou rychlost z 50 km/h na 80 km/h. Jde o jízdní pruh, který vede dále na Jižní spojku a následně na D1 a toto uvolnění rychlosti má zlepšit průjezdnost mostem.

Řidiči se ale musí připravit na to, že tímto opravy Barrandovského mostu rozhodně neskončily. Už na jaře příštího roku bude spuštěna další etapa, která znovu zasáhne do dopravy v celé Praze. Během ní bude opravena a zesílena severní polovina jižního Barrandovského mostu a také zrekonstruována Barrandovská rampa, kde se plánuje obnova izolačního a vozovkového souvrství a vybavení mostu.

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru