BMW M5 vždycky nabízela mnichovská značka jako sedan, ale i jako kombi označované jako Touring. Nikoliv vždy, ale „ob generaci“. M5 jste si jako kombík mohli koupit ve třetí generaci řady 5 (a ve druhém vydání M5) s označením E34, pak v páté generaci řady 5 s kódovým označením E60. Jako další na řadě se tedy nabízela ta aktuální. Jenže BMW M5 Touring s největší pravděpodobností hraničící s jistotou nebude.
Jak by ale mohlo vypadat? Na to se můžeme podívat na přiložených obrázcích, kde se ho snažil vytvořit šikovný grafik. Vzhledem k tomu, že víme, jak vypadá M5 v sedanu, ale i kombík řady 5, nebylo třeba nic dlouho vymýšlet. Nárazník a výfuky s rozšířenými blatníky tak bylo třeba „jen“ doplnit o protaženou střechu a páté dveře.
BMW M5 současné generace přijelo na scénu s dvěma turbodmychadly přeplňovaným vidlicovým osmiválcem s objemem 4,4 litru. Jeho výkon však opět poskočil až na 441 kW/600 koní a točivý moment vrcholí 750 Nm. I přes hmotnost 1930 kg je zrychlení z 0 na 100 km/h otázkou jen 3,4 sekundy a maximální rychlost je s paketem M Driver’s Package až 305 km/h.
Pokud by vám to nestačilo, je v nabídce i výkonnější BMW M5 Competition, jehož výkon je 460 kW/625 koní (točivý moment zůstal beze změny). I přesto je ale tato M5 rychlejší. Sprintuje z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy a na 200 km/h za 10,8 sekundy. To je o 0,3 sekundy rychleji než v případě standardní verze nového BMW M5. Podle černých doplňků (označení M5 a výfuky) je to navíc auto z fotky.
Byla by to skvělá konkurence pro Mercedes-AMG E 63 kombi, co říkáte? A vlastně i pro Audi RS 6 Avant, ačkoliv to razí trochu jinou filozofii…