Mazda je jednou z posledních značek, které se drží nepřeplňovaných motorů. To by se ale v příštím roce s modernizací Mazdy6 mohlo změnit.
Automobilky začaly turbodmychadla hojně využívat – často také ve spojení s ‚downsizingem‚ – zejména v posledních letech kvůli neustále se zpřísňujícím limitům vypouštěných emisí CO2 do ovzduší. Díky malému objemu motoru a přeplňování měly totiž takové motory vyhovující laboratorní testy. Mazda se ale rozhodla tomuto trendu odolávat seč to šlo a do svých modelů montovala poměrně velké motory (čtyřválce) s atmosférickým plněním. I u Mazdy by se ale pod kapotou již brzy mohlo objevit v benzinovém motoru turbo (u naftových motorů přeplňování pochopitelně používá). Měla by ho totiž už v příštím roce dostat modernizovaná Mazda6.
Má jít o nový 2,5litrový benzinový čtyřválec Skyactiv-G, který dostane turbodmychadlo spíše kvůli vyššímu točivému momentu v nižších otáčkách. Spíše než o snižování emisí má jít o „dostupnější sílu“. Motor by měl být vybaven i systémem odpojení jednoho válce, který by měl právě emise CO2 snižovat. Mělo by jít o podobný systém, který používá například koncern Volkswagen.
Mazda slibuje, že nový motor se hodnotou svého točivého momentu vyrovná klidně i čtyřlitrovému osmiválci, ale podrobné technické údaje značka nezveřejnila. Jestli se však motor dostane do Evropy, to je ve hvězdách. Například britský magazín Autocar tvrdí, že ve Velké Británii se v ceníku vůbec neobjeví.
Modernizovaná Mazda6 ale nedostane jen nový motor, decentně bude pozměněn také interiér, jenž naváže na již dříve modernizované SUV CX-5. Podrobnosti bychom měli společně s premiérou auta vědět už koncem listopadu.