Mazda v Paříži zaujme hlavně novou „šestkou“ a faceliftovanou MX-5

Autor: Pavel Srp - 27. 9. 2012


Mazda na autosalonu v Paříži 2012

Nová generace vlajkové lodi značky Mazda je tady. Hlavními hvězdami expozice společnosti Mazda na letošním pařížském autosalonu jsou nový sedan a kombi Mazda6 s úspornými technologiemi SKYACTIV a fascinujícím designem KODO – Duše pohybu.

V záři pařížských reflektorů se ocitne rovněž modernizovaná Mazda MX-5, ještě dychtivější a asertivnější evoluce bezkonkurenčního roadsteru, který se vyrábí už třetí dekádou. Mazda v vystavuje v Paříži také CX-5, model, který odstartoval nástup nové generace automobilů Mazda a nastavil novou laťku pro segment kompaktních SUV v Evropě.

Nová Mazda6

Zkonstruovaná, vyvinutá a vyrobená tak, aby splynula s řidičem v jeden celek – taková je nová Mazda6, která přináší do segmentu CD zatím nejvyspělejší formu radosti z jízdy v duchu „udržitelného Zoom-Zoom“ spolu s fascinujícím stylingem KODO.

Nová Mazda6 spojuje plynulou a luxusní jízdu, hodnou vlajkové lodi, se sportovní charakteristikou neslučitelně spjatou s automobily této značky. Je to první Mazda6 s kompletní sadou technologií SKYACTIV a první Mazda vůbec s unikátním systémem rekuperace brzdné energie i-ELOOP. Díky tomu je dynamičtější a úspornější než kdykoliv v minulosti. Designéři a konstruktéři pracovali ruku v ruce, aby vtiskli úchvatným tvarům vozu dokonalou funkčnost. Výsledkem je automobil prostý jakýchkoli kompromisů: jezdí právě tak dobře, jak jeho vzhled naznačuje.

Jak sedan, tak kombi, které se v Paříži objevuje poprvé, se délkou, rozvorem náprav i vnitřními rozměry řadí téměř na vrchol segmentu střední třídy. To se odráží ve vynikající nabídce prostoru pro celou posádku. Díky inovacím SKYACTIV je přitom nová Mazda6 lehčí než odcházející model.

Pohonné jednotky byly optimalizovány pro vyšší výkon při nižší spotřebě. Karoserie je tužší a lehčí díky zvýšenému podílu vysokopevnostních ocelí. Podvozek kombinuje agilitu v nízkých rychlostech se stabilitou při vysokém tempu, ochotně reaguje na pokyny řidiče a vyznačuje se v segmentu CD nevídanou precizností. A kromě toho, že je tišší i aerodynamicky účinnější, řadí se nová Mazda6 k lídrům svého segmentu také v oblasti bezpečnosti.

Díky charakteristické přídi s linkou roztažených křídel a křivkám, z nichž vyzařuje síla, vitalita a obratnost, je nová Mazda6 automobilem, který v lidech na první pohled vyvolává touhu po svezení. Kdo uposlechne, zjistí, že nekompromisní dynamika a precizní ovladatelnost nezůstávají nic dlužny příslibu danému atraktivním exteriérem ve stylu KODO.

Mazda MX-5 Facelift

Oslavovaný roadster značky Mazda se neustále zdokonaluje, zůstává však věrný základním principům. Nejnovější verze MX-5 je zase o něco atraktivnější.

Jak by Mazda mohla učinit nejprodávanější dvoumístný roadster ještě populárnějším? Například zdokonalením reakce na sešlápnutí plynového i brzdového pedálu, aby jízda byla ještě více pohlcující, ještě podmanivější – zejména na silnicích s mnoha zatáčkami, kde Mazda MX-5 exceluje již dnes. Nebo osvěžením designu o agresivněji vyhlížející přední část a současným zdokonalením ochrany chodců. A to vše bez navýšení hmotnosti.

Mazda CX-5

První z nové generace automobilů Mazda čeří na celém světě vody kompaktních SUV.

Když v březnu 2012 dorazil do Evropy, zahájil kompaktní crossover Mazda CX-5 éru technologií SKYACTIV. Jako první manifestace designového slohu KODO – Duše pohybu zkombinovala Mazda CX-5 charismatický vzhled s bezprecedentně dynamickými jízdními vlastnostmi. Zároveň patří k nejúspornějším a nejbezpečnějším SUV na trhu. Od Euro NCAP získala maximálních možných pět hvězdiček.

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru