test-2018-mazda6-wagon-22-skyactiv-d-150k-mt- (47)

Automobilky na neustále se snižující emisní limity, které stanovuje Evropská unie, reagují větší či menší elektrifikací. Zlé jazyky tvrdí, že auta s motory s vnitřním spalováním jsou už před smrtí. Někteří světoví výrobci si to ale zatím nemyslí.

Před pár lety byly tzv. trnem v oku hlavně naftové motory. Rozpoutala to aféra dieselgate, ale dnes už jsou vznětové motory mnohem čistější. I přesto chtějí auta se spalovacími motory některé evropské země (zejména ty severské) zakázat zcela. Už před časem ale Volkswagen koncern řekl, že naftové motory mrtvé nejsou. Teď s něčím takovým přichází i z druhého konce světa, Mazda.

Koncern Volkswagen tvrdí, že konec naftových motorů se jen tak nechystá

Mazda si ale celkově jede takovou vlastní cestu. Před časem oznámila, že pracuje na vývoji nové generace naftových motorů, potvrdil to Christian Schulz z vývojového střediska automobilky Mazda. Ten totiž prozradil, že evropští konstruktéři momentálně pracují na dalším zdokonalování technologií použitých v motoru Skyactiv-X, která umně spojuje principy benzinového a naftového motoru.