V roce 2019 se tým Red Bull Racing rozhodl ukončit dvanáctiletou spolupráci s Renaultem a přejít na motory od Hondy. A i když se japonská automobilka po sezoně 2021 z Formule 1 stáhla, současný monopost RB21 má pod kapotou stále jednotku vyvinutou právě Hondou. Během let se Max Verstappen objevil v řadě reklam na sériové vozy Honda, mimo jiné i na rychlý Honda Civic Type R.
Od roku 2026 ale nastane další velká změna. Red Bull bude minimálně do roku 2030 používat novou pohonnou jednotku vyvíjenou společně s Fordem. A spolupráce už se pomalu ukazuje i na veřejnosti. V jednom z videí usedl Verstappen nejprve na sedadlo spolujezdce vedle novináře Chrise Harrise v legendárním Fordu RS200 a poté se sám chopil volantu nového Fordu Mustang GTD.
Při rozhovoru se neostýchal podělit o svůj názor na vozy s pohonem předních kol: „Podle mě je to hrozně nudné. Je to jako opak řízení. Když to občas zkusím v simulátoru, je to ta nejhorší věc, co může být.“ Ve videu je to v čase 14:27.
Jenže ještě před pár lety Verstappen propagoval právě Civic Type R, který je jednou z nejrychlejších předokolek na světě, vždyť drží rekordní časy na mnoha okruzích světa. I přesto lze jeho preference pochopit. Pohon zadních kol má jiné jízdní vlastnosti, své výhody a celkově jinou filozofii. Není to ale jen otázka techniky, v závodním i v reklamním světě hrají roli i smlouvy a to, co může/nemůže anebo smí/nesmí dělat a říkat.
Fanoušci sportovních předokolek, jako jsou právě Honda Civic Type R, Hyundai i30 N nebo třeba Volkswagen Golf GTI, který stál na začátku hot-hatchů, se proto nemusejí hned cítit smutní. Vždyť i Ford, s nímž teď bude Verstappen spolupracovat, měl ostré předokolky v nabídce (Fiesta ST, Puma ST nebo Focus ST). A ty navíc patřily k oblíbeným ostrým hatchbackům (resp. crossoverům v případě Pumy).