Bylo jasné, že bude. Že Maserati neustálo situaci a za vidinou větších zisků postaví vůz kategorie SUV. Nyní už však známe finální podobu, kterou budeme mít možost vidět poprvé na blížícím se autosalonu v Ženevě. Přivítejte Maserati Levante.

Maserati Levante 1

Narozdíl od automobilky Ferrari, která se tiskovou zprávou rázně postavila proti spekulacím o SUV (prý jen přes šéfovu mrtvolu), u Maserati se na svůj první vůz do terénu chystají už dlouho. Viděli jsme koncepty a díky úniku patentových snímků jsme měli dost jasnou představu, jak bude Levante vypadat. Jak se ukázalo zdroj nákresů byl věrohodný a finální design se těchto plánů drží. Zhodnocení exteriéru nechám na vás, já jsem vzhledem k současnému portfoliu a desginu starších modelů trochu zklamaný.

Design, jak bývá zvykem, je poměrně předvídatelný a na modelu Levante tak můžete najít téměř všechny typické designové prvky. Ostře řezaná příď, větrací otvory na předních blatnících, typický boční profil s logem automobilky a čtveřice koncovek výfuku. O technice toho zatím nevíme mnoho. Do budoucna by se v nabídce mělo objevit celkem sedm motorizace. Trojice vznětových jednotek, 3 zážehové a jeden hybridní systém. Vznětový šestiválec, původem od VM Motori, se bude nabízet ve výkonových variantách od 184 do 250 kW, vznětové šestiválce se budou nabízet s 257 až 412 kW výkonu. Standardem pro všechny prodávané verze má být adaptivní podvozek. Jediná možná verze pohonu bude kombinovat pohon všech čtyř kol Q4 a automatickou osmistupňovou převodovku ZF.

Vzhledem k tomu, že unikl také sken katalogu, víme, že základní benzínová verze zrychlí z nuly na 100 km/h za sympatických 6,3. Silnější zážehová verze tu samou disciplínu zvládne za 5,2 sekundy a maximálně může upalovat až 264 km/h. Další informace přijdou po oficiální premiéře v Ženevě.

Přidat komentář