Manhart upravil Audi RS Q8. Výkonu má na rozdávání, ale neprojde technickou

Autor: Anina Russová - Zdroj a foto: Manhart Performance - 21. 12. 2021


V Německu je tuningový svět na zcela jiné úrovni než u nás. Pokud je úprava provedena dle poměrně benevolentních pravidel, není problém, aby auto prošlo tamější technickou kontrolou a mohlo být legálně provozováno na silnicích. Ostatně, správný a bezpečný tuning tam propagují i samotní policisté. Stačí ale málo, aby i velmi zajímavě upravené auto tamní technickou neprošlo. To je případ i Audi RS Q8 upravené od Manhart Performance, která je tak určena hlavně na vývoz. Ovšem pozor, i u nás by mohla mít velký problém.

Dostaneme se k němu za chvíli. Manhart Performance se v rámci úpravy velmi ostrého SUV od Audi věnoval montáži nových nárazníků, zadního difuzoru, nových krytů zpětných zrcátek a také větších 24palcových kol. Ta jsou obutá do pneumatik 295/30 R24 vpředu a 355/25 R24 vzadu. Celé auto je laděné do černé barvy, kterou doplňují červené a stříbrné detaily.

Mnohem zajímavější ale pro některé jistě budou technické úpravy. Auto dostalo nový mezichladič, obě turba, ale i sání vzduchu a samozřejmě nové mapy řídící jednotky. Standardně je zážehový osmiválec o objemu čtyř litrů vybaven mild-hybridní technologií, aby vůbec splnil emisní limity. Ovšem Manhart mu nadělil závodní katalyzátor, což je ale onen problém, kvůli kterému by auto neprošlo technickou, respektive měřením emisí.

I tak je ale výsledný výkon 818 koní (standardně 600 koní) a točivý moment 1050 Nm (standardně 800 Nm), velmi působivý! Je škoda, že se úpravce nezmiňuje, co takový nárůst udělal se zrychlením. Standardní verze tohoto výkonného SUV z 0 na 100 km/h zrychlí za 3,8 sekundy. Aby vůz vůbec zvládl s takovým nárůstem pracovat, byly posíleny brzdy a úpravou musela projít i převodovka.

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru