manhart-performance-bmw-x5-m-MHX5_800- (13)

Úpravce Manhart Performance se specializuje na modely BMW a teď ukazuje parádní dvojici. Upravené BMW X5 M, které za sebou táhne na vozíku upravené BMW M4 Coupé. Tahle dvě auta mají dohromady skoro stejně koní jako Bugatti Chirón.

Upravené BMW X5 M je evolucí už dříve představeného SUV MANHART MHX5 700, teď je to ale MANHART MHX5 800. Jeho základem je opět výkonnější verze BMW X5 M Competition, ale výkon oproti původním 460 kW/625 koním a točivému momentu 750 Nm poskočil. A poskočil i proti původní sedmistovce, která měla 723 Nm a 910 Nm. Tohle upravené emko má totiž dokonce 813 koní a působivých 1080 Nm!

Přečtěte si také:  Zátěžový test na Severním mysu: BMW iX prochází závěrečným zimním testováním

Je to úprava, kterou připravili i pro MANHART MHX5 700, tedy jiná turbodmychadla, úplně nový výfuk, přepracované chlazení, včetně mezichladiče a samozřejmě přeprogramování řídící jednotky. Upravena musela být i převodovka, aby s takovým točivým momentem dokázala vůbec pracovat.

Mimochodem výfuk je kompletně nerezový se zvukovými klapkami, takže z koncovek o průměru 100 mm mohou vycházet opravdu zajímavé tóny. Koncovky výfuku jsou navíc vyvedeny v karbonkeramickém povrchu. V nabídce jsou i nové downpipe se sportovními katalyzátory a zrušenými filtry pevných částic, ale to je dostupné jen pro některé trhy, kde by tím neporušoval zákony.

Přečtěte si také:  Test BMW X6 30d xDrive (2020)

Z designového pohledu zaujme černý lak karoserie se zlatými polepy, ale také velká 22palcová kola. Auto také leží o 30 mm blíže k asfaltu, dostalo totiž upravené pružiny.

Manhart Performance ale auto na světlo světa nepostavil jen tak, ale přizval k tomu i další ze svých výtvorů. Na přívěsný vozík za X5 totiž postavil své upravené BMW M4 DTM Champion Edition, které pojmenoval Manhart MH4 GTR.