Manhart-MH4-GTR-upravene-BMW_M4_DTM_Champion_Edition- (1)

Vypadá jako závoďák, ale je to BMW M4 DTM Champion Edition se 700 koňmi a 980 Nm, které může na silnici

Autor: Pavel Srp - Zdroj: carscoops.com - Foto: Manhart Performance - 5. 10. 2020


Už běžné BMW M4 je hodně rychlé auto, které tak i vypadá. V případě speciální edice BMW M4 DTM Champion Edition, představené v roce 2016 je to už skoro závoďák s registračními značkami. O další kus dál ho posunuli i v Manhart Performance. Dali mu jméno Manhart MH4 GTR.

BMW M4 DTM Champion Edition má oproti běžnému BMW M4 několik vylepšení, navíc poměrně výrazných. Vše se soustředilo hlavně na snížení hmotnosti, zlepšení ovladatelnosti a zvýšení výkonu. Vyrobeno bylo pouze 200 kusů pro celý svět!

Karoserie dostala několik nových aerodynamických prvků, z nichž je drtivá většina vyrobena z karbonu. Karbon je ale i na krytech vnějších zpětných zrcátek, difuzoru atd. Ze stejného materiálu jsou vyrobeny i některé panely karoserie jako střecha a kapota motoru.

Pohled do interiér prozradí odlišností ještě víc. Váš pohled ihned upoutají skořepinová karbonová sedadla M Carbon, čalouněná exkluzivní kombinací Alcantary a kůže Merino. Alcantara je použita také na M sportovním volantu doplněném šedým středícím proužkem. V zadní části nahradil zadní sedadla bílý integrovaný ochranný rám.

Hodně velký skok se odehrál u technických údajů motoru. Jeho výkon byl totiž zvýšen o 51 kW/69 koní a 50 Nm. BMW M4 DTM Champion Edition se tak může pochlubit 368 kW/500 koňmi a rovnými 600 Nm. Sériové auto tak zvládne zrychlit z místa na stovku za pouhých 3,8 sekundy a nejvyšší rychlost je limitována na 305 km/h.

To už ale neplatí, protože auto proměnil německý tuner Manhart Performance. Ten upravil řídící jednotku, nainstaloval nový mezichladič, jiné karbonové sání, ale i kompletně upravený výfuk – od turbodmychadel, až po koncovky. Výsledkem docela překvapí, vždyť auto má teď výkon dokonce 698 koní a 980 Nm! Vše se přitom přes 7° dvouspojkovou převodovku na silnici přenáší pouze přes zadní nápravu s elektronickým aktivním diferenciálem.

Nezůstalo jen u techniky. Decentně upraven byl také vzhled. Kupé Manhart MH4 GTR dostalo kované disky Manhart Concave One s rozměry 9×20 palců vpředu a 10.5×20 palců vzadu, obouvající pneumatiky 255/35 R20, respektive 295/30 R20. Manhart Performance přidali také nový přední spoiler, přidal tažné oko a vyměnil zadní difuzor. Několik změn ale provedl i v interiéru.

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru