V polovině loňského října se na 49. kilometru dálnice D1 stala vážná dopravní nehoda, při níž se na bok převrátila cisterna plná palmového tuku. Do té pak nabourala další čtyři auta. Jen o pár desítek metrů dál pak nabouralo do policejního auta, jehož posádka odkláněla dopravu mimo dálnici, další auto. Čtyři auta, nabouraná do převrácené cisterny, začala okamžitě hořet. Při této hromadné nehodě nakonec zemřel jeden člověk a dalších osm bylo zraněno. Při srážce policejního auta byl vážně zraněn policista, který v něm seděl. Druhý naštěstí stačil včas uskočit.

Policie nehodu cisterny vyšetřovala dlouhých 10 měsíců a přišla na to, že vlastně nemá žádného viníka. Jak je to možné?

Přečtěte si také:  Na rakouských dálnicích dávejte pozor na omezení rychlosti s dodatkem 'IG-L'. Pokuty jsou i 2x tak vysoké

Jeden obyčejný vrut v pneumatice

Za smrt člověka a zranění dalších může vrut, který měl řidič cisterny v jedné z pneumatik. Na to přišli benešovští kriminalisté, kteří měli vyšetřování nehody na starosti, a kteří jsou specialisty právě v oboru šetření dopravních nehod.

Ze znaleckých posudků vyplynulo, že vrut způsobil únik vzduchu z pneumatiky a její následnou explozi. Řidič nemohl vůbec nic dělat a je pravděpodobné, že se celá jízdní souprava vlivem exploze pneumatiky převrátila na pravý bok a nabourala do svodidel. Po této nehodě neměli ostatní řidiči šanci zareagovat. Ani v tomto případě se nedá mluvit o tom, že by se snad nevěnovali řízení. Nebyla to prostě ničí chyba, jen souhra nešťastných událostí. Policie proto další vyšetřování nehody zastavila a celou ji odložila. Nedošlo k žádnému trestnému činu.