Lexus_NX_PHEV_OFFROAD_Concept-a-Lexus_ROV_Concept

Na lednovém autosalonu v Tokiu Lexus poprvé představil studie NX PHEV OFFROAD Concept a vodíkový ROV Concept. Oba vozy mají přispět k dosažení neutrální uhlíkové stopy vozů této japonské značky.

Koncepční model NX PHEV OFFROAD Concept vychází z prvního plug-in hybridního modelu Lexus NX 450h+, jehož prodej byl zahájen v listopadu 2021. NX se chlubí vytříbenými jízdními schopnostmi a ekologickým ústrojím s nízkými emisemi CO2.

Vůz láká k dobrodružstvím zvýšeným podvozkem, velkými koly obutými do terénních pneumatik nebo nádherně vyvedeným speciálním lakem v bronzovém odstínu, jemuž sekundují matně černé akcenty.

Přečtěte si také:  Toyota nechce smrt spalovacích motorů, představila GR Yaris se spalovacím motorem na vodík

Studie ROV Concept boří tradice panující ve světě silničních i terénních vozidel. Vůz s kompaktní karoserií má ambice zprostředkovat požitek z jízdy v přírodě. Navíc jde o první model Lexus s vodíkovým motorem, díky němuž je ekologičtější, avšak při zachování žádoucích podnětů a vzrušení plynoucího ze zvukového doprovodu a vibrací spalovacího motoru.

ROV je zkratka Recreational Off Highway Vehicle, v překladu rekreační vozidlo pro jízdy mimo zpevněné cesty. Cílem konceptu je nabídnout zábavu v souladu s přírodou. ROV dokáže ovládnout i místa, kam se běžné terénní vozy nedostanou, a přitom poskytovat příkladnou odezvu a opojný zvukový doprovod ke stimulaci všech pěti lidských smyslů.

Lexus odhalil vodíkový side-by-side. Jmenuje se ROV a v bahně je jako doma

Na autosalonu je možné rovněž zhlédnout v měřítku 1:3 model letounu Zivko Edge 540 V3 Jošihideho Murojii. Muroja se letos zúčastní světového šampionátu leteckých závodů v týmu LEXUS / PATHFINDER AIR RACING. Lexus a sportovní letec Muroja uzavřeli dohodu o týmové spolupráci, v jejímž rámci chtějí urychlit propojení technologií a know-how obou stran při vývoji závodních strojů za účasti v závodních soutěžích. V rámci nové týmové struktury se chtějí Lexus s Murojou zapsat do historie vítězstvím v prvním šampionátu The Air Race.

Přečtěte si také:  Test Mitsubishi Eclipse Cross PHEV (2021)

Technologie a know-how se zaměřením na aerodynamiku, chlazení a snižování hmotnosti, Lexus využije k vytváření lepších automobilů s neutrální uhlíkovou stopou.

NX PHEV Concept – Přehled (Výchozí model NX 450h+ doplněný o zakázkové díly)

Klíčové technické údaje

  • Výchozí model vozu: LEXUS NX 450h+
  • Rozměry karoserie: délka 4660 mm × šířka 1865 mm × výška 1675 mm
  • Pohon: řadový čtyřválec 2,5 litru, plug-in hybridní systém [AWD]
  • Přední elektromotor / max. výkon / max. točivý moment: (5NM), 134 kW/182 koní, 270 Nm
  • Zadní elektromotor / max. výkon / max. točivý moment: (4NM), 40 kW/54 koní, 121 Nm
  • Celkový systémový výkon: 227 kW/309 koní
  • Hnací ústrojí: systém pohonu všech kol E-Four (elektronicky řízený systém stálého pohonu všech kol)

Barva karoserie

  • Iron Oxide

Vpředu

  • Kouřové logo Lexus
  • Matně černá maska chladiče

Boky

  • Kouřové clony bočních zpětných zrcátek, ozdobné lišty na oknech/bocích vozu
  • Matně černý lak na klikách dveří
  • Terénní pneumatiky 265/65 R17, ráfky 17×7J

Vzadu

  • Kouřová písmena označení vozidla, emblém Lexus

Střecha

  • Střešní ližiny, matně černý lak
  • Střešní nosič, matně černý lak

Lexus_NX_PHEV_OFFROAD_Concept

ROV Concept – Přehled

Klíčové technické údaje

  • Rozměry karoserie: délka 3120 mm x šířka 1725 mm x výška 1800 mm
  • Pohon: řadový tříválec 1,0 litru DOHC 4v
  • Palivo: stlačený plynný vodík
  • Převodovka: sekvenční řazení pomocí páček pod volantem + zpětný chod
  • Typ hnacího ústrojí: přepínatelný pohon 2WD / 4WD s uzávěrkou diferenciálu
  • Počet míst: 2

Hnací ústrojí

  • Vodíkový spalovací motor 1,0 litru; stlačené vodíkové palivo ve vysokotlakém zásobníku; přesné přímé vstřikování vodíku do válců. Výsledkem je ekologický spalovací motor s vysokým točivým momentem díky rychlému spalování vodíku a chováním připomínajícím (např. vibracemi) vozidla s klasickým spalovacím motorem ve prospěch opojného požitku z jízdy. Vozidlo dále vykazuje minimální spotřebu motorového oleje, a neprodukuje tak prakticky žádné emise CO2.

Jízdní schopnosti

  • Používá robustní trubkový rám v kombinaci s lehkou a kompaktní karoserií
  • Zachovává „typický jízdní projev Lexus“
  • Využívá sekvenční řazení pomocí páček pod volantem + řazení zpětného chodu a přepínání pohonu 2WD/4WD s uzávěrkou diferenciálu. Dosahuje dynamických schopností při jízdě v terénu a nabízí příkladnou odezvu díky vodíkovému spalovacímu motoru.

Exteriér

  • Ochranná klec vhodná do jakéhokoli prostředí mimo civilizaci; terénní pneumatiky pro jízdu na bahnitých cestách.
  • Přední maska chrání cestující a současně vyjadřuje designový jazyk vozů Lexus příští generace. Přední blatníky zamezují odlétávání kamínků a bahna.
  • Kryty soustavy zavěšení kol jsou propojeny se zásobníkem na vodík v zadní části vozidla; chrání funkční součásti a zároveň poukazují na odolnost typicky spojovanou s vozy SUV značky Lexus.
  • Přední světlomety ve tvaru písmene „L“ / zadní skupinové svítilny společně se zadním emblémem „LEXUS“ z nového NX vyjadřují designový jazyk Lexus příští generace.
  • Karoserie v odstínu Iron Oxide.

Interiér

  • Využívá jednoduchou metriku, která řidiči okamžitě zpřístupňuje všechny důležité informace, aby se mohl plně soustředit na řízení.
  • Vysoce kvalitní volant obšitý kůží, elegantní hlavice řadicí páky, odolná a robustní sedadla čalouněná umělou kůží.

Lexus_ROV_Concept

Přidat komentář