Nové Lexus RC si zachovává všechny přednosti dosavadního modelu, ale přidají se ostřejší jízdní vlastnosti charakteristické pro kupé Lexus LC. Ztvárnění exteriéru zůstává stejně sportovní jako u současného modelu, avšak jemné změny detailů, inspirované designovými znaky modelu Lexus LC, mu propůjčují nově nalezenou eleganci. Maximálnímu požitku z jízdy pomáhá i interiér vozu, ať už se jedná o vysoce kvalitní materiály nebo precizní uspořádání ovládacích prvků a ukazatelů.
Vylepšení se promítla i do aerodynamiky RC, pneumatik a odpružení, stejně tak jako odezvy motoru a citlivosti řízení. Nové RC je za nejrůznějších jízdních podmínek ještě stabilnější. Zprostředkuje vysokou míru řidičské jistoty a uklidňující pocit jízdy bez zbytečných náklonů. Uvedené kupé je tak ideálním cestovním vozem, ať už zdolává zakroucené horské serpentiny nebo dlouhé úseky na rychlých dálnicích.
Nový design nárazníků a jiné světlomety
Mezi nové designové prvky modelu Lexus RC patří například rohy předního nárazníku směřující dolů od světlometů, tedy rastr masky chladiče s tvary, které se shora dolů postupně mění, a vytvářejí tak zajímavé optické napětí. K elegantnějšímu vzhledu vozidla přispívá i vertikální uspořádání mimořádně malých LED světlometů s trojicí zdrojů nebo nová LED obrysová světla ve tvaru písmene „L“.
Do rohů zadního nárazníku přibyly vzduchové kanály, které přispěly ke stabilnějšímu handlingu a celkově lepší jízdní odezvě. Širší postoj a nižší těžiště vozidla odráží příkladné záběrové schopnosti vozu bez ohledu na stav vozovky. V zadních skupinových svítilnách se nyní objevují výraznější kryty ve tvaru písmene „L“, které jsou novým typickým designovým prvkem vozů kupé značky Lexus.
Pro RC bude k dispozici všech 11 odstínů karoserie, včetně žluté Flare Yellow a blankytně modré Sky Blue, dokonale vyjadřujících dynamický charakter tohoto vozu.
Nový Lexus RC F SPORT používá tentýž rastr masky chladiče jako všechny ostatní modely Lexus F SPORT, společně s řadou dalších specifických prvků v exteriéru a interiéru, které jsou určeny výhradně pro tento stupeň výbavy. Sem patří dynamicky stylizovaná 19″ kola z lehkých slitin, která se inspirovala tvary kol luxusního vlajkového sedanu LS, resp. kupé LC.
Vylepšený interiér
Panely ovladačů ventilace a audio systému mají nyní kartáčovanou úpravu s vyšší úrovní vnímané kvality; kolenní opěrky po obou stranách středového panelu jsou větší a zároveň se posunuly o něco výše ve prospěch pocitu prostornosti v přední části kabiny. O vysoké úrovni péče o každý detail vypovídají tvarové úpravy opěrky dlaně řidiče nebo nový vzor prošívání.
Dalším typickým znakem kupé značky Lexus jsou nové analogové hodiny posazené vysoko na přístrojovém panelu, identické s hodinami z modelu LC.
Pro RC F SPORT budou k dispozici nová provedení dekorů, včetně provedení Naguri z pravého hliníku nebo kartáčovaného kovu. Zájemci o RC budou moci vybírat celkem z pěti možností. Barevná provedení interiéru zahrnují okrovou, kterou známe i z kupé LC, resp. žlutou ‚Mustard‘, jež zahrnuje jemné žluté akcenty na černém pozadí. K dispozici bude celkem sedm barevných kombinací interiéru, včetně schémat vyhrazených jen pro F SPORT.
Ostřejší a přitom ladnější koncepce
Konstruktéři postupovali v duchu koncepce ještě ostřejší a zároveň ladnější jízdy, která definuje kupé LC, aby nové RC dokázalo nabídnout to pravé potěšení za volantem. Zaměřili proto svoji pozornost na lepší aerodynamiku a jemně odladěný podvozek nebo soustavu pohonu. Nové RC, chlubící se menšími náklony, stabilnější jízdou a ostřejším handlingem, odvozeným od modelu LC, je nyní dynamičtější a agilnější než kdykoli v minulosti.
Ke stabilnějšímu jízdnímu chování přispěla zdokonalená aerodynamika, na níž se podepsaly například nové postranní okenní lišty ve tvaru lamely nebo vzduchové kanály v zadním nárazníku.
K vynikajícím reakcím řízení přispívají i nová 19″ kola obutá do pneumatik s lepším záběrem. Uvedeny byly i nové tlumiče poskytující výrazné tlumicí síly i při nízkých rychlostech zdvihu tlumičů. Nové RC prodělalo komplexní testování za reálných podmínek, během nějž podvozkoví specialisté průběžně odlaďovali parametry podvozku v zájmu co nejlepšího jízdního chování a ovladatelnosti.
Pro český trh bude k dispozici varianta Lexus RC 300h s hybridním pohonem o celkovém výkonu 224 koní. Noví majitelé vozu jistě ocení možnost parkování po celé Praze ve všech modrých a fialových zónách zdarma, která se na hybridní model Lexus RC rovněž vztahuje. První vozy se u českých partnerů značky objeví před koncem roku 2018.