Současný šéf automobilky Škoda Klaus Zellmer tvrdí, že značka musí urychlit elektrifikaci, ale současně nesmí zanedbat modely se spalovacími motory, protože díky nim má na vývoj elektromobilů finanční prostředky. Ze škodovek ale nebudou levná auta, jak se před časem říkalo.
Škoda chtěla původně do roku 2030 představit tři nové elektromobily, ale to se změnilo. Trojice nových elektrických škodovek se ukáže už do roku 2026. Jejich vývoj by měl vyjít na 5,6 miliardy eur, což je v přepočtu 136 a čtvrt miliardy korun. Má jít o sedmimístné SUV, jehož podobu předpovídá nedávno představený koncept Škoda Vision 7S, elektromobil velikosti Škody Fabia s cenou kolem 25 tisíc eur (v přepočtu cca 600 tisíc korun), ale také o nové elektrické SUV velikosti Škody Karoq. „Je to dřív, než jsme původně avizovali. Náš cíl je totiž ambicióznější,“ prozradil Zellmer pro německý magazín Handelsblatt. Podle něj by totiž do roku 2030 měly elektromobily představovat až 70 % prodejů škodovky.
Klaus Zellmer ovšem zároveň nechce s jistotou říci, kdy Škoda přestane v Evropě prodávat auta se spalovacím motorem. „O tom, jak se bude vyvíjet trh, rozhodnou sami zákazníci,“ řekl německému magazínu. V příštím roce přijde nová generace Škody Superb, která i spalovací motor bude mít, stejně tak modernizované modely Kamiq a Scala, kterých by se elektrifikace dokonce dotknout neměla vůbec. O další rok později, tedy v roce 2024, se můžeme těšit na facelift modelu Octavia, který si spalovací jednotky v nabídce také ponechá.
Škoda Octavia by se už brzy mohla stát nejdostupnějším modelem značky
Podle Klause Zellmera se teď automobilka více zaměří na design a jasné odlišení od ostatních značek koncernu Volkswagen. „Škoda ještě nikdy nebyla tak náročná na svůj designový jazyk. Ostatně, uvidíte to s příchodem nových elektrických modelů.“ Škodovky přesto mají zůstat „praktické a poctivé“, levné ovšem nebudou. Zellmer říká, že je důležitější, aby se auta odlišila designově, nikoliv cenově. „Jsem přesvědčený o tom, že v konečném důsledku získáme pro koncern Volkswagen víc peněz vyššími investicemi a odlišením jednotlivých značek,“ uzavírá šéf české automobilky.