Dacia Spring, tedy první elektromobil rumunské automobilky patřící pod Renault, vyvolal nemalé pozdvižení. Dacia jej totiž nacenila tak, že jeho ceny startují pod půl milionem korun, což je za elektromobil až neuvěřitelná cena. Logicky tedy vyvstává otázka, kde automobilka šetřila. Jedno je jisté, na jízdních vlastnostech auta tedy ne. Ačkoliv je fakt, že během losího testu musel nejdřív řidič přijít na to, jak se tohle auto vlastně ovládá. Pak už to bylo bez problému. A navíc se ukázalo, že malá a levná Dacia strčila do kapsy i mnohem dražší a větší elektrické soupeře.
Losí test skoro bez ztráty kytičky
Losí test provedla španělská redakce km77.com, která přiznala, že vlastně nečekala tak dobrý výsledek. Jedním dechem redaktoři ale dodali, že přeci jen čekali od elektronických asistentů větší a jistější práci. Fakt, že auto test zvládlo i v poměrně vysoké rychlosti připsali na vrub hlavně zkušenému řidiči. Podle nich by ten méně zkušený mohl mít značné problémy.
Elektromobil Dacia Spring už lze objednávat i v ČR. Cena startuje na 449 900 Kč
Redakce test začala v rychlosti 74 km/h, při kterém řidič nečekal tak nevalnou práci ESP a měl s autem co dělat. Jakmile ale pochopil, jak funguje, větší problémy neměl. Redakce pozitivně ocenila hlavně to, že Spring při vyhýbacím manévru nezvedal kola z asfaltu, což u podobných vozidel nebývá častou vlastností. Podobně vysoká a úzká auta ráda zvedají kola, čímž ale ztrácí jistotu. Krom toho tato těmto autům často odskakují kola, ale ani to se v případě modelu Spring nestalo. Díky tomu se nemuseli bát, že by snad auto převrátili, byť to na záběrech z testování vypadá, že je k tomu jen kousek.
Po bližším seznámení s autem redaktoři zvládli test dokonce v rychlosti 77 km/h, což není mezi elektromobily úplně obvyklá rychlost, jakou zvládnou. Pro představu, Tesla Model X zvládla test v maximální rychlosti 70 km/h. Porsche Taycan pak jen o kilometr lépe než Spring, tedy 78 km/h. Naopak ale Tesla Model 3 doslova excelovala, když test zvládla v rychlosti 83 km/h.
Dacia Spring od redakce km77.com nakonec dostala pochvalu, ale i pár výtek. Kromě ne úplně dobře zasahujícího ESP, kritizovali také ne moc komunikativní řízení a lehce nepředvídatelné reakce. Na ty je ale možné si zvyknout.